Gå til innhold

Hva er best av gående utfall vs. bulgarsk utfall og markløft vs. strake markløft?

Anbefalte innlegg

Hva får jeg mest utbytte av å kjøre? Vanlig markløft eller strake markløft? Gående utfall eller bulgarsk utfall?

Klarer ikke helt å bli enig med meg selv hva jeg burde trene av disse øvelsene. Hvilken øvelse tar "best" og er mest effektiv å kjøre? Er det noe forskjell på hvilke muskelgrupper som blir aktivisert?

Fortsetter under...

Jeg ville valgt bort gående utfall da jeg synes det ser mer ut som kardio og pine trening enn muskelbygging.

Med det sagt, alle disse øvelse er nok fine for målet ditt.

Hva liker du best om du har prøvd deg på noen av de?

Å gjøre alle hver gang tror jeg ikke er produktivt, men sett at du gjør en markøvelse tre ganger i uken kan du gjøre det slik:

Dag 1:

Vanlig mark

Bulgarsk utfall

Dag 2:

Strakmark/rumensk mark

Dag 3:

Som dag 1

Å gjøre aktiveringsøvelser for glutes før øvelsene vil og være til stor hjelp.

Regner med du at du tar knebøy og da:)

Oppstramming kan jeg ingenting om, men disse øvelsene og det oppsettet jobber hvertfall mye på rumpe og hamstring.

Takk for svar :) Ja, kjører knebøy også ;)

Jeg har vel ikke noen favoritt av disse øvelsene, derfor jeg har vært veldig usikker. Men høres lurt ut å kjøre bulgarsk utfall, den er noe tyngre så da er den kanskje mer effektiv. Og å kjøre både strake og vanlig markløft kan jeg gjøre :)

Markløft og strakmark er to totalt forskjellige øvelser, og om du bare skal kjøre en av dem bør du definitivt gå for vanlig mark. Den trener hele kroppen og mye rygg, mens strakmark i større grad er begrenset til bakside lår og rumpe - den blir mer en ekstraøvelse for disse områdene, for eksempel i stedet for leg curls. Bulgarsk utfall er også tyngre enn gående utfall, men varier gjerne mellom de to :) Og for all del, ikke slutt med knebøyen! Øv deg på å gå ned til skikkelig dybde, og bøy mye, så skal du se at beina og rumpa kommer ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...