Ida-Marie Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Jeg er 16 år og jeg er overvektig (ifølge BMI og meg). Jeg prøver meg på Utfordring: 50 dager til jul | Fitnessbloggen Forum men det er ikke så enkelt! Jeg trener bare ca 3 ganger i uken og holder meg unna usunn mat! Men jeg mister motivasjonen veldig fort! Har gått ned 2 kg på 3,5 uker! Er det noen som har gode kosthold- og trenings-tips? Og kansje noen mat-erstattere! Jeg trenger også virkelig motivasjonshjelp, for jeg ser ikke for meg at jeg greier å holde ut?!! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14626-trenger-hjelp-til-ned/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
StiligeCecilie Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Har du litt mer info å gå etter? Hvor høy er du? Hva veier du? Hva spiser du i løpet av en dag? Hva og hvordan trener du? Det beste er å ha et kosthold som du trives med og som holder deg mett og god. For min egen del betydde det å slutte å spise små måltider hele tiden og kutte ned på brødmaten. Nå spiser jeg 4 større måltider på en dag og jeg blir god og mett og tenker ikke så mye på mat eller føler meg sulten lenger. Ved å spise proteinrikt og mer frukt og grønt, så får jeg også i meg mer volum mat enn ved å spise brødskiver. Jeg blir ikke fysen lenger, jeg får ikke lyst på snop. Og ikke minst: jeg stresser ikke med mat lenger. Så egentlig, i bunn og grunn: spis sunt og godt, tren styrke og litt kardio og ta deg god tid. 2kg på 3,5 uker er kjempebra, vær stolt av deg selv! Hvis du bekymrer deg og stresser, så virker det mot sin hensikt. Og sist men ikke minst: det de fleste jenter feiler på er å spise for lite samtidig som de trener for mye. Pass på å ikke gå i denne fellen, du ødelegger bare deg selv med det! Ida-Marie og LilleSanne 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14626-trenger-hjelp-til-ned/#findComment-561107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ida-Marie Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Har du litt mer info å gå etter? Hvor høy er du? Hva veier du? Hva spiser du i løpet av en dag? Hva og hvordan trener du? Det beste er å ha et kosthold som du trives med og som holder deg mett og god. For min egen del betydde det å slutte å spise små måltider hele tiden og kutte ned på brødmaten. Nå spiser jeg 4 større måltider på en dag og jeg blir god og mett og tenker ikke så mye på mat eller føler meg sulten lenger. Ved å spise proteinrikt og mer frukt og grønt, så får jeg også i meg mer volum mat enn ved å spise brødskiver. Jeg blir ikke fysen lenger, jeg får ikke lyst på snop. Og ikke minst: jeg stresser ikke med mat lenger. Så egentlig, i bunn og grunn: spis sunt og godt, tren styrke og litt kardio og ta deg god tid. 2kg på 3,5 uker er kjempebra, vær stolt av deg selv! Hvis du bekymrer deg og stresser, så virker det mot sin hensikt. Og sist men ikke minst: det de fleste jenter feiler på er å spise for lite samtidig som de trener for mye. Pass på å ikke gå i denne fellen, du ødelegger bare deg selv med det! Jeg er 172, veier ca 81 kg, jeg prøver å spise frokost, men da tar jeg bare å spiser en brødskive med noe på! Spiser lunsj, men den er litt mer variert. Brødskive eller grove baguetter med ost og skinke og noen ganger med salat, eller salat. Alt etter hva som selges i kantina eller vi har hjemme. Når jeg kommer hjem kan jeg leite litt etter noe godt, og kansje jeg finner eller ikke. Prøver å spise en gullerot. Så spiser jeg når jeg blir sulten, helt til det blir middag. Veldig variert! Og så spiser jeg når jeg blir sulten! Har begynnt å se litt på kalorier i mat, så prøver å velge det med minst kalorier. Men har ganske lite kunnskap om akkurat dette! Jeg trener på Stamina HOT, og prøver å trene 3 ganger i uken. Da drar jeg som oftest på gruppetimer med alt fra manualer og styrke til bosuballer. Og stepp. Håper det var nokk info StiligeCecilie Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14626-trenger-hjelp-til-ned/#findComment-562062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
StiligeCecilie Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hva med styrketrening? Mer muskler øker forbrenningen og du strammer opp kroppen. Du kan lese om det her: Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen. Ellers ville jeg anbefalt deg å prøve å unngå å spise så mye karbohydrater (pasta, brød, ris, poteter etc). Ved å fokusere på å få i deg kjøtt/fisk, grønnsaker, frukt, og meieriprodukter (les: 8 tips til deg som vil redusere karbohydratinntaket - Fitnessbloggen), så blir kaloriinntaket ditt automatisk lavere. Jeg synes ikke du skal telle kalorier i det hele tatt, det medfører bare stress og tull for en jente på din alder. Men som sagt, det du gjør har jo funket, så bare fortsett med det, men husk å spise deg god og mett! Spis en stor salat til lunsj, også overspiser du ikke til middag f.eks. Lykke til melis1988, Ida-Marie og LeanMachine 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14626-trenger-hjelp-til-ned/#findComment-562376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg er 172, veier ca 81 kg, jeg prøver å spise frokost, men da tar jeg bare å spiser en brødskive med noe på! Spiser lunsj, men den er litt mer variert. Brødskive eller grove baguetter med ost og skinke og noen ganger med salat, eller salat. Alt etter hva som selges i kantina eller vi har hjemme. Når jeg kommer hjem kan jeg leite litt etter noe godt, og kansje jeg finner eller ikke. Prøver å spise en gullerot. Så spiser jeg når jeg blir sulten, helt til det blir middag. Veldig variert! Og så spiser jeg når jeg blir sulten! Har begynnt å se litt på kalorier i mat, så prøver å velge det med minst kalorier. Men har ganske lite kunnskap om akkurat dette! Jeg trener på Stamina HOT, og prøver å trene 3 ganger i uken. Da drar jeg som oftest på gruppetimer med alt fra manualer og styrke til bosuballer. Og stepp. Håper det var nokk info StiligeCecilie Lær deg å slutte å spise brødmat, spis salater, kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, bær og melkeprodukter. Sett deg ned og lær litt om mat og kosthold, kunnskapene tilegner du deg på veien og utfordre deg selv i matveien er en gudegave jeg ikke kan anbefale deg nok å prøve. Du kan fortsatt spise baguetter og brød, men i mye mindre skala. Utfordringen er at du er 16 og bor sikkert hjemme, er ikke sikkert foreldrene dine er med på å innføre ett sunnere og bedre kosthold, men der kan du kanskje prøve å forklare dem hvor viktig det er for deg. Når du har treningssenter, kom deg ut av gruppetreningssalen og inn på styrkerommet med de store gutta (step er gøy, fortsett gjerne med det om du syns det er gøy, det reduserer risikoen for å falle fra trening betraktelig). Man får svært lite ut av styrketimer på treningssenter, spesielt disse stamina shape-timene. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14626-trenger-hjelp-til-ned/#findComment-580600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.