Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg går igjennom en personlig krise. Vet ikke enda helt hvordan jeg blir påvirket, men så langt er iallefall ikke mat særlig aktuelt. Mitt spørsmål er igrunn jævlig dumt, men jeg fyrer nå løs uansett:

Kan proteinshaker og proteinbarer redde muskelmassen min litt fra å forsvinne helt dersom jeg ikke klarer å spise noe særlig med normal mat? Er det evt noe annet jeg kan bruke?

Jeg kommer til å trene, men ser for meg at det blir dårlig med matlyst en tid fremover... Håper jo selvsagt jeg tar helt feil. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14491-veldig-lite-mat-og-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer vel ikke direkte på spørsmålet ditt - men jeg tror det viktigste for deg er at når du spiser, så spise du så næringstett og næringsrikt som mulig :) Typ heller en paprika enn loff, og egg fremfor spaghetti.. :)

Har vært i samme situasjon selv i forhold til lite matlyst og tøffe tider, og husk på at maten påvirker psyken din! Er litt som med søvn, jo mindre søvn jo mere nervøs blir man. Så selv om du ikke har spesielt matlyst, så lag en plan på at du skal få i deg så og så mye i løpet av en dag.

Tenk på at du trenger kraft og energi på å komme deg igjennom en tøff periode, heller enn å fokusere på å beholde muskelmassen din. :)

Leucine (en av aminosyrene i BCAA komplekset) er vist å bevare muskelmasse hos inaktive eldre, så vil anta dette vil også være gjeldende for deg som er ung og sprek. Skulle jeg personlig valgt et tilskudd ville jeg valgt dette med en dosering på 2-3g. til hvert måltid, kun som et supplement til så mye "ren" mat du klarer å få i deg. Dette vil sikre en effektiv anabol (oppbyggende / muskelbesparende) effekt hver gang du spiser ordentlig mat, gjennom å stimulere protein syntesen. Og proteinbarer ville jeg gitt faen i, med forbehold om å ikke måtte ta den diskusjonen her.

Takk, gode forslag! Egg, paprika og nøtter skal jeg klare.

Og, hallo, hvor fokusert er man vel ikke når man er redd for å miste muskelmasse i en tøff tid!?

Forresten, jeg har lett 10 kilo fett å tære bort, så det er ikke sånn at jeg svinner hen, men jeg digger jo trening og de musklene jeg har fått, og vil jo ikke miste dem, selv om drømmen om str 38 lever i aller beste velgående.

Leucine (en av aminosyrene i BCAA komplekset) er vist å bevare muskelmasse hos inaktive eldre, så vil anta dette vil være gjeldende for din del også. Skulle jeg personlig valgt et tilskudd ville jeg valgt dette med en dosering på 2-3g. til hvert måltid, kun som et supplement til så mye "ren" mat du klarer å få i deg. Dette vil sikre en effektiv anabol (oppbyggende / muskelbesparende) effekt hver gang du spiser ordentlig mat, gjennom å stimulere protein syntesen. Og proteinbarer ville jeg gitt faen i, med forbehold om å ikke måtte ta den diskusjonen her.

Jon, okei! Forslag til innkjøp?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...