Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hello.

Jeg tenkte å trappe ned på kondisjontrening som jeg frem til nå har trent 3 - 5 dager i uken og gå over på litt muskel bygging, jeg har hørt at kosttilskudd i form av proteiner og creatin kan forbedre resultater.. Men hva skal jeg velge, det er så Ufattelig mye....?

Ser føre meg å fortsette med kondisjontrening 2 dager i uken og muskler 2-3 dager i uken.

Skal jeg ta mer "pulver" dager jeg trener enn jeg ikke trener??

Kan noen hjelpe meg med hva jeg bør bruke, og hvordan det brukes??

Fortsetter under...

Kreatin så kjøper du Kreatin Monohydrat og tar 5 gram hver dag. Samme når og hvordan du tar det. Kreatin øker væskenivået i musklene og gir noe bedre trykk på trening.

Proteinpulver bruker du for å sørge for at du får i deg nok proteiner. Ligg på ca 2 g/kg totalt i løpet av dagen (veier du 80 kg skal du altså ha ca 160 gram protein). Vet du ikke hvor mye protein du får i deg via vanlig mat kan det være greit å gjøre seg opp en oversikt ved å logge maten din på diett.no et par dager.

Har lite å bety hvilket proteinpulver du velger. Whey, kasein eller en blanding av de to er imidlertid å foretrekke om du ikke har melke allergier/intolleranser. Finn deg et pulver som smaker bra og er lett å blande ut.

Men skal det tas mer på dager jeg trener styrke i forhold til hviledager eller kondisjon dager??

Du trenger ikke det nei. Men i praksis blir det ofte slik siden mange foretrekker å ta en shake med proteinpulver etter treningsøkta. Men 2 gram pr kg er nok både på treningsdager og hviledager for optimal muskelvekst.

Jeg er enig med det Oddis skriver :)

I tillegg kan jeg etter egen erfaring anbefale BCAA under trening! Jeg føler at jeg har fått bedre utholdenhet og restitusjon etter at jeg begynte med det!

Jeg har prøvd Gymgrossisten sitt BCAA pulver (kjøpt i Sverige), Xpand (husker ikke hvor jeg kjøpte det fra) og Strive (Kjøp Strive Dual-Pack - BCAA-tilskudd hos Muskelproff).

Restitusjonen ble bedre med alle tre, men jeg syns utholdenheten ble myye bedre med Strive :D

Når det kommer til smak så var Strive og Gymgrossistens BCAA best, mens Xpand ikke var fullt så god ;)

Annonse

Hello.

Jeg tenkte å trappe ned på kondisjontrening som jeg frem til nå har trent 3 - 5 dager i uken og gå over på litt muskel bygging, jeg har hørt at kosttilskudd i form av proteiner og creatin kan forbedre resultater.. Men hva skal jeg velge, det er så Ufattelig mye....?

Ser føre meg å fortsette med kondisjontrening 2 dager i uken og muskler 2-3 dager i uken.

Skal jeg ta mer "pulver" dager jeg trener enn jeg ikke trener??

Kan noen hjelpe meg med hva jeg bør bruke, og hvordan det brukes??

Hva slags styrketrening er det du egentlig ser for deg?

i starten blir det fullkroppstrening fordelt på 2 - 3 dager hvor jeg tar de mest grunntreninger. dag 1 ben, rygg og biceps og dag 2 bryst, skuldre og triceps. skal kjøre på litt mage etter hver treningsøkt tenkte jeg..

i starten blir det fullkroppstrening fordelt på 2 - 3 dager hvor jeg tar de mest grunntreninger. dag 1 ben, rygg og biceps og dag 2 bryst, skuldre og triceps. skal kjøre på litt mage etter hver treningsøkt tenkte jeg..

Du trenger ikke splitte kroppen i to i starten. Kjør hele kroppen hver dag.

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

ja har lest den, men til tider kan det være greit å dele kroppen i 2 så enn ikke bruker hele fritiden på gymen :)

Ser den, men trener du kun 2-3 ganger i uken vil fullkropp gi mye bedre resultat. Et fullkroppsprogram som fokuserer på baseøvelser vil også kunne være gjennomført på 1 time eller endre mindre om du må. 3-5 øvelser pr dag vil være nok.

Jeg er enig med det Oddis skriver :)

I tillegg kan jeg etter egen erfaring anbefale BCAA under trening! Jeg føler at jeg har fått bedre utholdenhet og restitusjon etter at jeg begynte med det!

Jeg har prøvd Gymgrossisten sitt BCAA pulver (kjøpt i Sverige), Xpand (husker ikke hvor jeg kjøpte det fra) og Strive (Kjøp Strive Dual-Pack - BCAA-tilskudd hos Muskelproff).

Restitusjonen ble bedre med alle tre, men jeg syns utholdenheten ble myye bedre med Strive :D

Når det kommer til smak så var Strive og Gymgrossistens BCAA best, mens Xpand ikke var fullt så god ;)

Jeg vil tro effekten du forklarer her er ren psykologisk. Spiser man nok mat slik som jeg antar fleste treningsinteresserte her inne gjør så vil du få i deg nok BCAA via kosten og slipper da å supplere med noe som helst. Nå som det er sagt så har jeg selv opplevd det du skriver, men det er ingen forskning som støtter dette. Så da vil jeg heller anta at det er mangler ved mitt og ditt kosthold ettersom vi opplever bedre restitusjon/utholdenhet ved bruken av BCAA.

Annonse

Tror jeg skal prøve meg på fullkroppsprogram nå i starten 2 - 3 dager i uken, så får jeg se :) tar det for lang tid får jeg heller dele det opp

Deler du det opp, så forsvinner poenget med fullkropps. Hvis jeg bruker dette sitatet fra x-size så ser du kanskje hvorfor det er slik:

Treningsfrekvens: Vi vil trene hver muskelgruppe 2 ganger i uken i X-size. Flere studier indikerer en klar fordel av å trene hver muskelgruppe mer enn 1 gang per uke. Etter styrketrening, forblir proteinsyntese i skjelettmuskulaturen forhøyet ca 48-72 timer på det lengste (da jobber muskelen med å restituere seg, vokse seg større og sterkere) Hvis muskelen kun trenes én gang per uke, vil det kun dannes nytt muskelvev i 2-3 dager . Resten av uka (4-5 dager) vil det ikke dennes nytt muskelvev og du vil ikke vokse resten av uken. For å opprettholde veksten bør man trene muskelen minimum innen 3 dager.

Så fremfor å trene muskelgruppen 2 ganger i uken vil du altså få enda mer ut av treningen din å trene den gitte muskelgruppen 3 ganger i uken.

Da er det kjøpt inn følgende:

Krea-Bolic kapsler

Whey-80 Proteinpulver

Omega 3 kapsler

Anabolic BCAA kapsler

Anabolic ZMA kapsler

Får sette dette sammen til daglig kost og er spent til og se fremg fremmover :) takk for hjelp :)

Da er det kjøpt inn følgende:

Krea-Bolic kapsler

Whey-80 Proteinpulver

Omega 3 kapsler

Anabolic BCAA kapsler

Anabolic ZMA kapsler

Får sette dette sammen til daglig kost og er spent til og se fremg fremmover :) takk for hjelp :)

Håper du er glad i å svelge piller ;) Men ser ihvertfall ut som du har fått kjøpt det du trenger her ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...