Gå til innhold

vurder teknikken min - benkpress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel strengt tatt for lite vekt for deg til å kunne bedømme om teknikken din er fin eller ikke :).

Men én ting kan jeg se - du har ikke for vane å sparke fra eller stramme rumpen. Der har du nok noen kg å hente på presset ditt. En kurrant måte å gjøre det på er å plassere føttene ikke rett under knærne, men litt nærmere hodet slik at hælene "vil" opp fra gulvet med noen cm. Dette motarbeider du ved å aktivt presse hælene ned i gulvet. Slik vil lår, rumpe og korsrygg spenne seg og hoften vinkles litt mer opp mot sittende posisjon. Du blir mer stabil, får høyere bro og ifølge dem som tror på verdien av det - økt latsaktivering. I hvilken grad du trekker sammen skulderbladene og pusteteknikk er vanskelig å vurdere på denne filmen, men tekniske feil av den typen fremstår litt mer avkledd når du har på 100+ tenker jeg. :)

Gjest noen123

aha, tusen takk, skal garantert testes ut på lørdag! :)

når det kommer til pusting så trekker jeg pusten på topp, holder trykk på bunn og begynne å puste ut når jeg kjenner at vekta er på god fart oppover, nesten på toppen begynner jeg å slippe ut litt trykk.

skulderbladene presses bak og ned så godt jeg klarer.

skal få filmet på lørdagsøkta, da med litt mer vekter :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...