Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden relativt utrent, etter å ha liggi rett ut på sofaen i et par måneder. På søndag trente jeg styrke, kjører på med basisøvelsene og fullkropp, og i ag (tirsdag) er jeg fremdeles superstøl! Om jeg skal følge planen med tre treninger i uka er det dags i dag, men bør jeg vente?

Tenker jo at jeg er så støl fordi det er lenge siden sist, og vil gjerne komme i gang igjen, og da er det jo lurt å ikke slumse med planen, men vil absolutt ikke pådra meg noe, da jeg har en tendens til å kjøre på alt for hardt for så å få skader...

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Jeg er for tiden relativt utrent, etter å ha liggi rett ut på sofaen i et par måneder. På søndag trente jeg styrke, kjører på med basisøvelsene og fullkropp, og i ag (tirsdag) er jeg fremdeles superstøl! Om jeg skal følge planen med tre treninger i uka er det dags i dag, men bør jeg vente?

Tenker jo at jeg er så støl fordi det er lenge siden sist, og vil gjerne komme i gang igjen, og da er det jo lurt å ikke slumse med planen, men vil absolutt ikke pådra meg noe, da jeg har en tendens til å kjøre på alt for hardt for så å få skader...

Støl og støl.. Du kan fortsatt trene:D Men kan være lurt å varme opp litt mer!;) Stølhet har egentlig ingenting med restitusjon(mener jeg å ha lest)!

Men personlig hvis jeg er stiv: varmer opp med litt lettere vekter osv :) Så blir man kvitt litt akkurat under treningen;)

Du blir vel støl bare for at du nå har aktivisert/belastet muskler som ikke har vært i bruk på en stund. Altså, med mer en normal belastning. Ikke stort som hjelper mot dette, men det gir seg når kroppen blir vant til trening..

Som nevnt over; de dagene som du er støl så legger du inn en god porsjon oppvarming ;)

Annonse

Ikke noe problem å trene, men sørg for at du er varm ved neste økt. Ett lite tips; om du har tendens til å påføre deg skader, så er det nok ikke fordi du "kjører" hardt, men kanskje en forbedring i teknikk skal til.. Teknikk er tingen... Det er ikke vits å "kjøre" på med "tunge" vekter hvis man ikke har riktig teknikk... Lykke til på trening i kveld..:)

TROR jeg har riktig teknikk, altså... Men, jeg er vedig sånn at jeg kan trene sju dager i uka til hele kroppen er en stor au, også blir det jo ikke noe på en stund. Er jo en "smule" for tung, pluss har en uoperert prolaps i ryggen samt masse arrvev etter to tidligere prolapsoperasjoner, så om det blir litt stivt, så blir det lett trangt for nervene, og da er det vondt både her og der... Men, nå er jeg nå nesten kar for trening, skal bare putte lillegutt i senga. :)

Nei. Bare tren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...