Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 17 som vil gjennomføre birkentrippelen 2013 med god stil, og trenger tips til treningsprogram. Er veldig prega av at jeg i utgangspunktet ikke liker å teste meg, konkurrere osv så vanskelig å forklare formen, men her er et innblikk:

Treningsbakgrunn: Alltid vært aktiv. veldig allsidig, og drevet med bla. fotball, ski, svømming, løping og sykling (egentrening) og kickboxing. Trent EKTE styrke ca siden mars men vært medlem av treningssenter siden september 2012. Kan jo sjekke loggboka mi: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/muskler-og-birkentrippelen-2013-formbilder-s-1-og-4.3356/ Kun trent egentrening (95% aleine) de siste 17 mnd.

Ski: slutta å konkurrere i 13-års alder. Gått vanlige turer på ski siden jeg slutta, men ingen konkurranser eller tidstesting. Har ok teknikk, men den kan bli bedre ;) Så er jeg jo best på skøyting da... :p Faktisk ikke trent rulleski. (men ja, det står i garasjen...)

Sykla gjennom birkentraseen i sommer (rolig..). Ellers trente jeg endel sykkel i sommer, mye 2-3 timers turer med skikkelig tråkk.

Løping: i sommer og vår løp jeg endel, ikke løpt på noen uker. 3000 m (skole) på 12.13 (uke 40). Klarte å jogge/løpe i nærmere 2 timer i høstferien uten problem (men blodblemmer....).

Så hvordan formen er nå uten uker med kondistrening det, hehe. Sliter med motivasjon. Har ikke musikk, treningspartner, program.. Forøvrig ikke skader (y)

Har aldri trent organisert på minutter, puls (brukt pulsklokka EN gang, men vet ikke maxpuls) osv, veldig mye etter hva jeg føler for, og egenlig vært flink til å variere mellom rolig langturer og naturlig intervall, en sjelden gang ekte intervall, men gjør alltid endringer underveis.

MÅL: Aller helst ta merket i trippelen. Iaf under 2 timer på løping, de andre er jeg usikker på hva tia er og hva jeg burde klare.

Tilbake til spørsmålet:

Hvordan burde jeg legge opp kondis og styrketreningen til skibirken? Antall timer og økter til hva? De andre får jeg forberede meg til når de nærmer seg :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14113-trening-til-birkentrippelen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SlettetBruker3

Faren min gjennomfører trippelen hvert år (vant klassen sin i år til og med!), og han pleier å gå på ski tilnærmet hver dag gjennom vinteren. Han har minst en dag med intervaller, mye rolige langturer og noen økter i konkurransetempo. Tror ikke alt det er nødvendig for deg som har et mål om å fullføre, men du burde nok gå på ski 2-3 ganger i uken. Med YT og Odd-Bjørn til Birken - YT

Han har begynt i det små med styrke nå, etter å ha fått noen øvelser av en venn som er skitrener. Kan spørre han nærmere om hvilke øvelser han tar :)

Faren min gjennomfører trippelen hvert år (vant klassen sin i år til og med!), og han pleier å gå på ski tilnærmet hver dag gjennom vinteren. Han har minst en dag med intervaller, mye rolige langturer og noen økter i konkurransetempo. Tror ikke alt det er nødvendig for deg som har et mål om å fullføre, men du burde nok gå på ski 2-3 ganger i uken. Med YT og Odd-Bjørn til Birken - YT

Han har begynt i det små med styrke nå, etter å ha fått noen øvelser av en venn som er skitrener. Kan spørre han nærmere om hvilke øvelser han tar :)

Skal sies: Kompetansen til trenere flest i lokalmiljøer når det gjelder komplementær trening er ikke voldsomt langt unna origo:)

Ellers høres dette meget legit ut.

Gjest SlettetBruker3
Skal sies: Kompetansen til trenere flest i lokalmiljøer når det gjelder komplementær trening er ikke voldsomt langt unna origo:)

Ellers høres dette meget legit ut.

Vennen har vært trener for skilandslaget i orientering og vært på det selv, så han kan i hvert fall litt av sakene sine :)

Annonse

Oi, gratulerer med faren din da, da er han jo i super form! (y)

Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...