Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fått mageproblemer av konsentrat tidligere, så tenker å gå på isolat.

Prøver å unngå ting med aspartam og for mye unaturlige tilsetninger.

Greit om det smaker godt også, men mest interessert i at det er god kvalitet uten for mye annet tull.

"gå på"? :p

Aspartam o.l. er ikke farlig...

Ellers vil jo det mest optimale være å ta proteinpulver intravenøst mens du sover :troll:

"gå på"? :p

Aspartam o.l. er ikke farlig...

Ellers vil jo det mest optimale være å ta proteinpulver intravenøst mens du sover :troll:

Hmm... sjekket det ut og det viser seg at min skepsis mot aspartam var overdrevet, så da åpner jo menyen seg litt...

Vurderer å sprinte mot Pro-90 Isolate fra tech , noen som har noen erfaring med dette? Ellers blir det vel å hammre inn Night-Pro.

Intravenøst, hvordan gjør jeg det? Er det best å skaffe seg et sånt drypp-system som de har på sykehus for å gi folk veske, eller bør jeg heller stå opp noen ganger i løpet av natten for å sette det med sprøyte?

Eventuelt kunne jeg prøve å freebase proteinpulveret, vet du om det funker bra?

Annonse

Mager kesam + rå egg + omega-3 = win.

Joda, problemet er bare at jeg ofte har litt søvnproblemer, og det skal ikke mye mat til før jeg blir våken av det og så bare blir liggende uten å få sove.

Har tatt proteinshake (blanding av myse og kasein) før jeg legger meg i det siste, og dette har for meg fungert mye bedre enn å spise vanlig før jeg legger meg, så tror det er greiest å fortsette med dette.

Intravenøst, hvordan gjør jeg det? Er det best å skaffe seg et sånt drypp-system som de har på sykehus for å gi folk veske, eller bør jeg heller stå opp noen ganger i løpet av natten for å sette det med sprøyte?

Eventuelt kunne jeg prøve å freebase proteinpulveret, vet du om det funker bra?

Alle metoder som gjør at du holder deg anabol 24/7 er brokjent :D

Billigere med myse + melk. Mindre væske, slipper å måtte bli tissatrengt i løpet av kvelden og ikke minst et høyere inntak til siste måltid er advokert for. De pratet faktisk litt om det på ICST forrige uke. Du vet.. 20g per måltid er nok, men 40g viste 10% høyere effekt og kasein er unødvendig, men muligens greit å innta før man legger seg.

545396_10152218828465434_1271676359_n.jpg

Uansett. 1 liter melk for leggetid blir litt for meget, vil jeg si. Selv om det schhhhmaker godt.

MrMelk_YouTubeprofil.jpeg

Hva med bare melk?

To grunner til at jeg ikke gjør det. For det første så har melk 3.4g per 100ml, så skal jeg ha ca 35g protein så blir det en liter melk, og det er så godt som garantert at jeg kommer til å bli dårlig i magen av når jeg i tillegg tar myse etter trening.

For det andre (risiko for at dette kan være litt broscientific) så vil 1 liter melk inneholde noe mellom 330 og 670 kalorier, avhengig av hvilken type jeg drikker. Ikke noe galt med å få i seg litt kalorier, men jeg får veldig lett søvnproblemer om jeg får i meg for mye mat før jeg legger meg, så jeg tenker at det nok er en god idee å minimere energiinntaket. Til sammenligning vil tilsvarende mengde proteinpulver ha noe i nærheten av 140 kalorier, og er vistnok noe i kasein som har en søvndyssende effekt i tillegg (denne ville jeg nok fått med melk også, men er en grunn til å ta kasein istedet for myse).

Annonse

Derfor jeg ikke spiser før jeg legger meg, men når jeg nå har oppdaget at jeg sover bra etter å ha tatt proteinpulver så virker det som en fornuftig ting å gjøre i og med at jeg får alle fordelene uten noen av ulempene. Grunnen til at jeg prøvde var at jeg ble anbefalt det av min PT, og det funket flott, so why not?

Dessuten spiser jeg ofte litt uregelmessig. Man skal jo ha 4-5 måltider med nok protein, og jeg tar alltid protein etter trening og til middag (ikke pulver), men ofte jeg ikke får i meg frokost, så tar jeg protein før jeg legger meg så blir det i hvertfall 4 dersom jeg har spist ordentlig lunch.

Kommer vel litt ann på mengden det, i og med at kroppen har en begrensning på hvor mye protein den klarer å utnytte hver gang. Saken er at jeg trenger en del i og med at jeg er 1.94 og ser ut til å være en av dem som bygger muskler rimelig kjapt, så jeg tror ikke jeg klarer å få nok uten å ta det over en del måltider. Skulle jeg fått det gjennom to hadde proteinmengden per måltid blitt mye mer enn hva kroppen klarer å utnytte på en gang (dersom artiklene jeg har lest på FB om dette stemmer i alle fall).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...