Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av å ta av og på skoene på trening, og lei av å tusle rundt i sokkelesten! Derfor skal jeg gå til innkjøp av nye sko. De skal brukes hovedsaklig til styrketrening, kanskje litt jogging på mølla.Jeg har andre sko jeg bruker til kardioøkter, så det er heller snakk om litt oppvarming og kanskje en sjelden gang en liten intervalløkt. Har forøvrig helt normale føtter, bein og ingen plager heller.

Nike sine sko er vel beregnet på jogging i utgangspunktet. Det finnes flere varianter, men jeg så et par på den lokale sportsbutikken med veldig lave såler.

wmns_nike_free_5.0_grey_pink.jpg

Inov-8 sine er i utgangspunktet beregnet til styrketrening, crossfit etc.

2211_Vibram_Inov-8_Bare_XF-210_Black_1.jpg&w=220&h=101

Har noen erfaringer med en av disse? Og hvilken sko egner seg best til mitt bruk tror du? Kan man jogge med Inov-8 sine? Hva ville DU valgt?

Håper på innspill :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14037-hjelp-meg-med-%C3%A5-velge-sko/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel hatt invov8 sine bare xf i ca 6 måneder nå og er strålende fornøyd. Hadde et par f-lite 230 med tykkere såle før det, så var litt av en overgang. I starten kunne jeg bare jogge korte distanser med bare xf, grunnet den flate sålen. Føles nesten som å løpe barfot,så trengte en stund med tilvenning.

Nå kan jeg lett jogge flere km med de uten problemer.bruker dem til alle økter utenom rene styrkeøkter med olympiske løft osv. De er gode å hoppe, løpe, løfte og klatre med, så jeg har bare gode erfaringer med dem.

Edit: De nye Bare XF-260 og andre CF-sko : CrossFit-Norge

Liten test av sko. Hovedsakelig beregnet på crossfitere. For min egen del har jeg ganske bred fot, så syntes det er godt at den er lit bred foran. Dette er veldig individuelt though..

Inov-8 sine sko er fine all-around sko, men dersom du er seriøs med styrketreningen din og vil ha fokus på den, så ville jeg heller gått for sko som er spesialberegnet på nettopp det.

Hvilke sko du eventuelt bør velge kommer an på hva slags øvelser treningen din består av. Det finnes ørten tråder og sider om de ulike typene, men jeg synes denne er god: Weightlifting Shoes Guide - Reviews, Videos & Articles on All Brands

Hvis man har endel knebøy i programmet, er det ikke greit å ha sko uten demping? Hvilke sko bruker dere når dere tar knebøy? Jeg vurderer å ta på sokkelesten, men er vel greiere å bare ha noen flate sko på trening, for jeg har ikke noe behov for demping.

Hvis man har endel knebøy i programmet, er det ikke greit å ha sko uten demping? Hvilke sko bruker dere når dere tar knebøy? Jeg vurderer å ta på sokkelesten, men er vel greiere å bare ha noen flate sko på trening, for jeg har ikke noe behov for demping.

Er greit å ha sko uten demping når man skal ta knebøy og andre løft for den saks skyld.

Bruker enten adipower weightlifting, eller inov8 bare xf når jeg tar knebøy. Avhenger litt om det er bare styrke eller om jeg skal ta andre ting også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...