Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Akkurat den er litt vrien for min del, siden 99% er høyrehendte og jeg er venstrehendt med veldig liten styrke i høyrehånd :p Pleier bare å nevne fort de tilfeller når jeg i vanvare rekker ut venstre at jeg er venstrehendt :p

Man skal ikke ta hardt i, men det skal være et fast håndgrep. Hvis du klarer å holde en full halvlitersflaske med høyrehånda uten å glippe den så er du sterk nok i klypa til å hilse på en trygg måte.

Mulig det er vanskelig for meg å sette meg inn i siden jeg er høyrehendt, men jeg har aldri opplevd at venstrehendte sikker fram feil hånd.

En ting jeg lurer på.

En del ser jo gjerne etter utadvendte personer, og det blir ofte sett som noe positivt. Jeg er ikke særlig utadvendt av meg, og er ikke den som er mest sosial, snakker mest etc. Jeg kan selvfølgelig være sosial osv., men trives også meget godt i mitt eget selskap og blir sett som en veldig rolig person. Når han som skal bedømme meg spør: "Beskriv deg selv og din personlighet - hvilken type er du?". Hva skal jeg svare? Skal jeg lyve å si at jeg er veldig sosial, utadvendt, som liker og omgås andre mennesker? Kan jeg unngå dette på en eller annen måte? Jeg mener, alle kan jo ikke være like. Noen er sikkert mer utadvendte enn andre, og føler ofte det er et krav om at man skal være så fordømt sosial.

"Du er stille og rolig og trives best hjemme, kanskje i selskap med noen gode, nære, venner." Det kan da umulig være negativt. ;) Det er jo en hel drøss av ting som beskriver ens personlighet som ikke har med hvor sosial man er. Det er svært mange jobber hvor sosial og utadvendt ikke er et kriterium for å få jobben gjort.

Fortsetter under...

Prøv å finne en god tone, arbeidsgiver vil jo, hvis du er kvalifisert ellers, finne noen som passer inn.

Hadde nok fått jobben allerede, men fikk lurt inn en spøk på sist intervju.

Spørsmål: er du god til å takle konflikter?

Svar: jeg har vært gift i 5 år.

"Du er stille og rolig og trives best hjemme, kanskje i selskap med noen gode, nære, venner." Det kan da umulig være negativt. ;) Det er jo en hel drøss av ting som beskriver ens personlighet som ikke har med hvor sosial man er. Det er svært mange jobber hvor sosial og utadvendt ikke er et kriterium for å få jobben gjort.

Jepp. Men på en måte blir det feil. Med de "riktige personene" kan jeg være svært sosial/utadvendt. Det er alt etter hvilken situasjon jeg er i. I andre tilfeller kan jeg f. eks bli veldig innadvendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...