Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har min andre time med PT denne uken, og vil være litt forberedt med tanke på hvilke øvelser han vil gi meg og slikt. Forrige gang gav han meg et nybegynnerprogram som består av markløft (5x5), militærpress (8x3), foroverlendt roing (8x3), og roing med hantler (12x4). Har holdt på med dette i litt over en måned nå, og hatt jevn fremgang (selv om det går tregt med de forbannede militærpressene.. :p)

Jeg syntes det var litt rart at han satte opp to typer ro-øvelser, men så få øvelser jevnt over. Regner med jeg vil få noen fler nå til uken. Er det noen spesifikke jeg bør be om? Ser at veldig mange her blandt annet tar knebøy. Er det noen muskelgrupper jeg bør fokusere mer på/noe annet dere reagerer på?

Takker for svar! Hilsen nybegynneren :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13885-hva-b%C3%B8r-jeg-sp%C3%B8rre-pten-om/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør jo få med: markløft,knebøy,benkpress,militærpress. Det er vel mye de såkalte folk mener er "must".... Såfremt du klarer teknikken osv da:)

Takk for svar! Tenikken viser han meg selvfølgelig når vi går igjennom opplegget, og ja jeg er klar over at mange har ulike meninger :) Det var litt derfor jeg tenkte jeg vil komme bevæpnet med litt kunnskap, for det er jo ikke sikkert mr PT vet hva han snakker om heller :p

Gjest Ukjent666
Takk for svar! Tenikken viser han meg selvfølgelig når vi går igjennom opplegget, og ja jeg er klar over at mange har ulike meninger :) Det var litt derfor jeg tenkte jeg vil komme bevæpnet med litt kunnskap, for det er jo ikke sikkert mr PT vet hva han snakker om heller :p

Kan vel stort sett se igjennom "styrketrening" og artiklene som ligger her på fitnessbloggen.. Likehetstrekk: alle har øvelser som markløft,benkpress,knebøy,militærpress med:) Så det er en veldig god start og gode øvelser for hele kroppen! Så kan man begynne med ting som f.eks frontbøy i tillegg, som også er en god øvelse;) Mr.PT vet nok noe;) Så er bare å høre, men være kritisk! Hehe

Var det bare de fire øvelsene?

Snodig hvis han ga deg to roøvelser og ikke knebøy og benkpress.

I så fall kan du spørre hvorfor han gjorde det :)

Ja det synes egentlig jeg også! Jeg trooor det kan ha noe med at kjernemuskulaturen min er heller dårlig, så han ville rette opp i den? Han var veldig opptatt av at alle øvelser skulle ta på mage og rygg. Men jeg er enig i at det er litt merkelig ja!

Annonse

Knebøy hjelper nå hvertfall på kjernen!

Du kan bare si det som du er, at du ønsker og lære teknikken i knebøy og

Markløft. Samtidig som du vil ha disse inn i ett fullkroppsprogram.

Ellers så kan du jo finne ett program her inne, og ta det med og sier at dette viø

Du prøve.Du som er kunden, og han skal hjelpe deg :)

Kanskje PTen har sett et behov hos trådstarter for mer fokus på rygg og bakside skuldre, kanskje hun har en dårlig "kontorholdning" og fremovervridde skuldre? Roing er folkehelsas redningsøvelse :)

Spør PTen selv om hvorfor det er to roøvelser i programmet?

Kanskje PTen har sett et behov hos trådstarter for mer fokus på rygg og bakside skuldre, kanskje hun har en dårlig "kontorholdning" og fremovervridde skuldre? Roing er folkehelsas redningsøvelse :)

Spør PTen selv om hvorfor det er to roøvelser i programmet?

Hadde det vært situasjonen så hadde det vært facepulls og rotatorcuff-øvelser inne i bildet.

Hadde det vært situasjonen så hadde det vært facepulls og rotatorcuff-øvelser inne i bildet.

Trådstarter sier jo en av øvelsene er fremoverbøyd roing, og den andre er roing med hantler, en av disse kan jo være fremoverbøyd sidehev, forklart av en nybegynner.. Dette blir jo uansett spekulering og det er vel greit å spørre PTen selv så han kan forklare seg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...