Gå til innhold

Soyamelk istedenfor vanlig melk til proteinshake?


Opheliia

Anbefalte innlegg

Jeg har en fantastisk kropp. Som tydeligvis ikke er så glad i melkeprodukter lenger (crap). Har vært utredet for det ene og det andre, men ifølge alt av tester skal jeg tåle gluten og laktose uten problemer, men jeg reagerer på det. Vel, for flere år siden reagerte jeg på melk, det gikk over. Nå holder jeg på å dø på meg ved inntak av melkeprodukter. Rar kropp.

Så smaker proteinshake greit med soyamelk? Eventuelt andre forslag? Jeg må jo nesten bare kutte ut melketing, er ikke verd å få så vondt i magen pga melkeprodukter:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle tester sier at jeg tåler melk og guten, men jeg tåler det absolutt ikke. Konklusjon: testene er ikke bra nok, og jeg må holde meg unna denslags. Soyamelk, havremelk (inneholder litt gluten..) Rismelk, mandelmelk, quinoamelk, alle sammen funker bra, det går på smak og behag egentlig. Lurt å bytte ut proteinpulver av kasein/myse/melkeprotein generelt med egg/erter/hemp/ris/soya, selv om soya har dårlig opptak og anbefales ikke av meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, men jeg for min del har intoleranse mot melkeprotein, uavhengig av laktosen. Hvis hun ikke slår ut på tester, og de tester for laktoseallergi, må hun fjerne ALLE melkeprodukter inkl proteintilskuddene for å bli frisk. :)

Det blir noe annet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har jeg ikke merket noe av proteinpulveret, det er når jeg får i meg "større porsjoner" som en boks kesam, melk o.l

Jeg er testet for laktoseintoleranse og allergi: jeg skal ikke ha det.

Jeg er også testet for cøliaki, noe jeg ikke hadde. Glutenallergi har jeg heller ikke. Men som legen sa, tester er ikke alt, jeg får vondt, da er det det som avgjør om jeg faktisk tåler det eller ikke. Jeg kunne tatt endoscopi(?) for å fått bedre resultat ifh til cøliaki, men gastroskopien var ille nok, så jeg valgte å ikke gjøre det. I perioder kan jeg tåle litt gluten, altså, jeg kan spise ei skive uten å reagere noe særlig, men spiser jeg mye over lengre tid får jeg veldig vondt. Det beste er å holde seg unna - da har jeg null problem med magen. Nå har det desverre blitt slik at jeg reagerer på samme måte med melkeprodukter/laktose. Irriterer meg litt at jeg blir så dårlig som jeg blir og så sier alt av tester "du er frisk".

Jeg bør vel kanskje bestille en legetime for å teste det med melkeproteiner? Er det slik at hvis jeg kutter ut alt med det på forhånd så vil testen få feil resultat? Slik som med cøliaki?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jeg må det nå...(det er vel derfor jeg heller velger frukt og de andre alternativene enn proteinshake på diett:unsure:). Må jeg ALLTID bruke vann mener du? *sukk* men jeg skal vel overleve:D Jeg takler jo alt det andre rare, bcaa-pulver og fisk for eksempel, så why not bare leve med vann?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg må det nå...(det er vel derfor jeg heller velger frukt og de andre alternativene enn proteinshake på diett:unsure:). Må jeg ALLTID bruke vann mener du? *sukk* men jeg skal vel overleve:D Jeg takler jo alt det andre rare, bcaa-pulver og fisk for eksempel, så why not bare leve med vann?:D

Har man blitt vant med melk er det kanskje litt vanskelig å gå over, men - vann er definitvt best. Alt er en vanesak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man blitt vant med melk er det kanskje litt vanskelig å gå over, men - vann er definitvt best. Alt er en vanesak :)

Hva slags kan du anbefale som smaker ok med vann? Jeg synes alt smaker helt grusomt. Det eneste jeg har vært borti som smaker bedre med vann er *et eller annet*-kasein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prozyme smaker godt med vann. Proteinet er litt kostbart, men siden det bare består av isolater som gir et naturlig høyt proteininnhold kan man bruke litt mindre – sammenlignet med om man brukte et konsentrat som inneholder 75-80 % protein og en del fett/sukker.

Jeg tror mye er en vanesak. Om man har begynt å bruke melk, vil det meste av proteinpulveret smake som utvannet **et eller annet ekkelt**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...