Gå til innhold

Når kan trening starte etter ribbeinsbrudd??


rmeik.com

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har sikkert en lege som kan svare deg på dette på bakgrunn av en bredere vurdering enn vi her inne kan gjøre over internett. Fortsatt god bedring!

Tenkte kanskje noen andre her inne hadde vært borti dette og kanskje hadde en anelse, så slapp jeg gå til legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje noen andre her inne hadde vært borti dette og kanskje hadde en anelse, så slapp jeg gå til legen :)

I alle tilfeller vil vel uansett en lege vite det sikrere enn folk over nettet, men jeg kan jo si mine tanker. I forhold til styrketrening er det sikkert ikke noe problem å trene, men kanskje være forsiktig med brystøvelser. Eventuelt begynne med lette vekter og legge på etterhvert som du kjenner hvordan det føles. Kan jo også ha et fokus på underkropp en stund. Vet at håndballspillere har spilt kamper med ribbeinsbrudd og Kurt Asle Arvesen syklet vel også flere etapper i TdF med ribbeinsbrudd, så er nok ikke noe i veien for å begynne opptreningen. Uansett er vel standardrådet å høre på kroppen, og gi seg dersom man kjenner noe ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn007
Noen her som har hatt lungebetennelse før? og tok d lang tid før du ble bra? -og begynte å trene igjen? :)

Er en del år siden nå men da hadde jeg en veldig kraftig lungebetennelse/luftveis infeksjon, var vel sengeliggende i nesten 3 uker, slakk uke 4 og så godt som frisk i 5 uken...Men hvis du føler deg pigg nok så er det jo ingenting i veien for å ta en rolig trening, bare ikke overdrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... starta med influensa.. og når har jeg fått lungebetennelse.. :(( vært så og si sengeliggende i 8 dager nå.. føler det er mer enn nok! :p begynner å føle meg piggere.. men bør vel bli kvitt feberen ,før jeg starter med trening.. selvom om lysten er der :p

takk for svar btw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...