Gå til innhold

Hva kan jeg spise før trening?


Sine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

Tenker du i form av: lett å ta med seg(på skole osv) eller lage hjemme? Hvorfor vil du spise noe "før" trening? og hva legger du i før?:)

Eller er det middager før trening? frokost?lunsj?:)

Hvis du skal ned i vekt, så er det underskudd som gjelder. Så uansett hva du spiser. Så sørg for at du har underskudd ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du i form av: lett å ta med seg(på skole osv) eller lage hjemme? Hvorfor vil du spise noe "før" trening? og hva legger du i før?:)

Eller er det middager før trening? frokost?lunsj?:)

Hvis du skal ned i vekt, så er det underskudd som gjelder. Så uansett hva du spiser. Så sørg for at du har underskudd ihvertfall...

Ops...skjønner jeg kunne skrevet mer utfyllende... Takk for at du svarer meg :)

Jeg har vinglet veldig...vært usikker om jeg skal spise lavkarbo eller generelt sunt som i mitt hode er mye grønnsaker, frukt, kylling, fisk, egg osv... Og egentlig er det vel omtrent lavkarbo det jeg spiser nå også, utenom frukten da. Jeg føler jeg trenger litt frukt;) Akkurat nå jobber jeg kvelder og helger, så når jeg skal trene på hverdagene da så tenkte jeg mest på enkel mat å hive i seg før trening.. Eller gjør det ikke noe om man trener på tom mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Det gjør egentlig ingenting om du trener på tom mage.. Mye smak og behag;)

Men: havregryn,omelett,kylling, osv er jo greie og sunne kilder til energi;) Spis egentlig litt "som det passer" deg! Om du f.eks vil ha frokost, så er det bare å spise frokost og så stikke og trene;) Null prob;) Vil du "faste" lengre. Så gjør du det;)

Men husk atnår du spiser, prøv å ha i hodet at mesteparten skal være proteiner;) Da mister du mindre muskelmasse på "diett":)

Generelt mat: egg,laks,sei,torsk, kyllingfilet, diverse kjøtt/biff, brokkoli/grønnsaker, selolje/tran, mandler og andre nøtter + havregryn. Gode produkter med fine næringskilder av karbohydrater,protein og fett;)

Så om du vil "mikse" deg en omelett og litt brokkoli ved sidenav=go for it;) Eller bare hive i deg noen nøtter(uten for mye salt og olje greier) + muligens en ss med tran;) Go for it;)

Du kan f.eks lese litt artikler her på forumet sin forside ang trening,fettkilder osv;)

Anbefaler også at du leser:

Operasjon fleskemoderasjon er fullført - Fitnessbloggen + de andre artiklene ang dette

Dette avgjør om du skal spise 2, 4, 6 eller 10 måltid om dagen - Fitnessbloggen

Biorytmedietten får deg i din livs form - Fitnessbloggen enkelt og greit: fett tidlig, karbs senere;)

Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health har mye om hvordan "fasting" funker;) F.eks spise mellom 13:00-21:00;) Resten spiser du ikke noe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan spise før trening og man kan la vær og spise før trening. Mange tar BCAA før trening fordi de trenger noe energi, og sier de presterer bra med bare dette. I bunn og grunn vil jeg si at du bør spise det du vil når du vil (seff ikke en Big Mac meny :p), men at du må legge opp måltider utover dagen som det passer deg, spise det du liker og føler for og ikke minst trives med det du gjør.

Når det kommer til lavkarbo, så tror jeg mange her inne spiser lavkarbo i en eller annen form, men ikke fordi "det er en bra diett", men fordi energiinnholdet i brød og bakevarer gjerne er såpass høyt i forhold til volumet du får i deg. Å spise f.eks kyllingsalat vil gi deg mye mer å gå på i form av volum og metthetsfølelse. Proteinene fra kyllingen metter også mer enn f.eks karbohydrater.

Alt i alt, du må velge det som passer DEG, dine prestasjoner og din hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør egentlig ingenting om du trener på tom mage.. Mye smak og behag;)

Men: havregryn,omelett,kylling, osv er jo greie og sunne kilder til energi;) Spis egentlig litt "som det passer" deg! Om du f.eks vil ha frokost, så er det bare å spise frokost og så stikke og trene;) Null prob;) Vil du "faste" lengre. Så gjør du det;)

Men husk atnår du spiser, prøv å ha i hodet at mesteparten skal være proteiner;) Da mister du mindre muskelmasse på "diett":)

Generelt mat: egg,laks,sei,torsk, kyllingfilet, diverse kjøtt/biff, brokkoli/grønnsaker, selolje/tran, mandler og andre nøtter + havregryn. Gode produkter med fine næringskilder av karbohydrater,protein og fett;)

Så om du vil "mikse" deg en omelett og litt brokkoli ved sidenav=go for it;) Eller bare hive i deg noen nøtter(uten for mye salt og olje greier) + muligens en ss med tran;) Go for it;)

Du kan f.eks lese litt artikler her på forumet sin forside ang trening,fettkilder osv;)

Anbefaler også at du leser:

Operasjon fleskemoderasjon er fullført - Fitnessbloggen + de andre artiklene ang dette

Dette avgjør om du skal spise 2, 4, 6 eller 10 måltid om dagen - Fitnessbloggen

Biorytmedietten får deg i din livs form - Fitnessbloggen enkelt og greit: fett tidlig, karbs senere;)

Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health har mye om hvordan "fasting" funker;) F.eks spise mellom 13:00-21:00;) Resten spiser du ikke noe;)

Jeg blir så glad når jeg kommer hjem fra trening og ser at noen tar seg tid til å svare meg så utfyllende! Tusen takk..Her var det mange gode tips for meg å hente. Jeg har slitt veldig med søtsug og svingende blodsukker. Derfor må jo lavkarbo være ideelt for meg... Jeg føler meg da mindre sulten, mer stabil i humøret... Eneste jeg sliter med på lavkarbo er dette med å ikke kunne spise frukt?! Eller er det fullt ut lavkarbo selv om jeg tilsetter frukt i kostholdet? For jeg må ikke spise helt ketogent heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Jeg blir så glad når jeg kommer hjem fra trening og ser at noen tar seg tid til å svare meg så utfyllende! Tusen takk..Her var det mange gode tips for meg å hente. Jeg har slitt veldig med søtsug og svingende blodsukker. Derfor må jo lavkarbo være ideelt for meg... Jeg føler meg da mindre sulten, mer stabil i humøret... Eneste jeg sliter med på lavkarbo er dette med å ikke kunne spise frukt?! Eller er det fullt ut lavkarbo selv om jeg tilsetter frukt i kostholdet? For jeg må ikke spise helt ketogent heller..

Kan jo ta "moderat lavkarbo" fra 50-100g kabs... Dvs: ca 1måltid om dagen med f.eks ris/pasta... Kan f.eks ligge på 60-80g på treningsfrie dager.. og ca 100-130g på treningsdager;)

Hvordan er egentlig vekt/høyde/alderen din?:) Hvor ofte trener du?

Kan ta mitt eks: Jeg følger "velocity" dietten. Fra T-nation.com 1800kcal på treningsdager og 1400kcal på fridager.. Personlig synes jeg dette er "noe ekstremt" .. Men ikke like gale som en PSMF diett...Er ca 80-82kg 174høy og 21år:)

Da har jeg på treningsfrie dager: ca 200proteiner, mellom 50-100karbs.... og 30-40-50g fett..Treningsdager: ca samme på alt bortsett fra karbs som ligger på 120-130gram... Men men:)

Finnes mange folk på forumet somhar MYE med peiling på dette her. Så ikke ta alt jeg sier for "godt":) Viktig å være kritisk og finne noe som funker for deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...