sihansen Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Tusen takk for utfyllende svar, Jarle S! Setter stor pris på det! Også svar fra alle dere andre! Jeg prøver det som du sier, at jeg heller fokuserer på å gradvis øke matmengden. Slik jeg har spist de siste to ukene har virkelig tært på både mage og psyke både kropp og hode er vandt (og "fornøyd") med å spise halvparten av denne næringen. Så de må nok bare vennes til å spise mer! Å gå fra 1 kardioøkt til 5-6 styrke/kardio-økter i uken derimot har gått veldig fint, føler meg sterkere og merker ingenting til stølhet. Kanskje dette ikke bare er bra da? BCAA fortsetter jeg med. Har fridag i dag, men påan igjen med styrke i morgen klokken 06:00. Har også med meg en liten pose med 10g BCAA som jeg blander opp med en gang jeg kommer i garderoben. Dette gjør jo også at jeg ikke er i nærheten av sulten når jeg skal spise frokost klokken 08:30. Nå veide jeg meg i dag, og har gått opp 0,5 kg siden søndag! Fettprosent på 12.7, ifølge Beurer vekt fra Clas Ohlson. Selv om jeg har hatt noen kardioøkter så har jeg hatt tre styrkeøkter siden da. Jeg føler at jeg ser noe "feitere" ut, men dette er den delen av hjernen min som mener at jeg er feit så lenge vekta er over 43 kg. Mye av problemet ligger der også, men jeg jobber aktivt med det. Kroppen har ikke føltes 100% de siste dagene, jeg sliter med maten når jeg føler at jeg må tvinge den ned. Så ja, det er jo ingen hemmelighet at det ligger mye psykisk bak alt dette tullet, i tillegg til det medisinske. Men sta har jeg alltid vært, og det går jo i riktig retning. Jeg har en veldig attraktiv gulerot dinglende forran meg om jeg klarer å bikke 50 kg, så det er langtidsmålet. Som sagt, fri dag i dag! Jjeg trives veldig godt på treningssenteret, så det frister veldig å ta en tur i dag også... Men jeg tok to økter i går, så jeg får bare gå rett hjem etter jobb å spise en god og stor middag heller! Vanskelig det der når man liker å trene, så ligger senteret bokstaveligtalt vegg-i-vegg med arbeidsplassen. Men jeg tenker en fridag er sunt både for kropp og sjel, jeg skal heller komme hjem før samboer og overraske med noe godt til middag. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13655-legge-p%C3%A5-meg-muskelvekt/page/2/#findComment-552983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 jogg litt som oppvarming. det er nok. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13655-legge-p%C3%A5-meg-muskelvekt/page/2/#findComment-552991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
JarleS Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg prøver det som du sier, at jeg heller fokuserer på å gradvis øke matmengden. Slik jeg har spist de siste to ukene har virkelig tært på både mage og psyke både kropp og hode er vandt (og "fornøyd") med å spise halvparten av denne næringen. Så de må nok bare vennes til å spise mer! Å gå fra 1 kardioøkt til 5-6 styrke/kardio-økter i uken derimot har gått veldig fint, føler meg sterkere og merker ingenting til stølhet. Kanskje dette ikke bare er bra da? Det er vanskelig å legge om matvaner relativt drastisk, så skjønner at dette tærer på. Et raskt overslag viser at du har et vedlikehold på over 2000kcal om dagen, gitt ditt aktivitetsnivå + vekt. Med andre ord bør du dermed forsøke å få i deg minst 2500kcal per dag, og dette er naturligvis mye i forhold til hva du er vant til Viktig å ta seg litt fri slik at du ikke utelukkende lar trening og kosthold diktere hverdagen din. Pass på at du gjør det til noe du kan vedlikeholde over lang tid: styrketrening sammenlignes ofte med en maraton heller enn en sprint, i den forstand at man får ikke så mye igjen for det med mindre det går lang tid. Akkurat derfor er det også viktig å finne frem til noe man kan holde ut med "indefinitely". Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13655-legge-p%C3%A5-meg-muskelvekt/page/2/#findComment-553148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.