Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøvde å lete fram en tråd ang. dette, ettersom jeg regner med jeg ikke er den første som søker "bekreftelse" på dette.

Vil tro de fleste her inne bruker proteinpulver, og for all del, får du ikke i deg nok proteiner gjennom måltidene dine er det helt greit å kjøre på med en shake.

Jeg for min del ligger på mellom 220-250 gr proteiner pr. dag. Dette kommer kun fra måltidene mine. Er også ekstra påpasselig med å få i meg et måltid rikt på proteiner (karbs og selvfølgelig) etter trening.

Jeg veier 73-74 kg. Ser at flere av skribentene her inne anbefaler opp til 3 gr protein pr kg kroppsvekt for optimal muskelbygging, evt ikke miste muskelmasse på diett.

74X3=222.

Har lenge vært usikker på om jeg ville fått et større utbytte med bruk av proteinpulveret, enda proteiner er proteiner.

Men jeg får jo i meg nok proteiner, proteinpulveret vil derfor være overflødig for meg, eller er jeg på bærtur nå? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13568-trenger-jeg-virkelig-proteinpulver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Intressant spørsmål, uten å ha noe studie på hånden, bare egen erfaring vil jeg si at du får i deg mer enn nok protein. Det kommer til et punkt der det bare blir kostbart og slitsomt uten at det er noe utbytte og det nærmer du deg utifra egen testing.

Med mindre noen kommer med svært gode argumenter har jeg liten tro på at du kommer til å få noe utbytte av mer proteiner.

Vell, mange sier at en shake med whey protein etter trening er bedre enn ett måltid siden det blir fordøyet fortere og går direkte til muskel bygging, muskelene tar opp mye næring og etter enn hard økt. så du kan jo bare kutte ut noen måltid for shaken istede. kan bli billigere og da lean kjøtt og stuff er dyrt i norge.

Gjest Ukjent666

Du har nok med proteiner hvis du ligger på 220-250g ;) Skal være nok det;)¨220/75=2,93... Så om skribentene har skrevet 3g.. Så ligger du ihvertfall veldig nært hehe... Men hvis du aimer for ca 2,5g per kg;) Så skal det være nok også(etter min mening)!

3g. protein pr. kg. kroppsvekt for å bygge muskler høres litt i overkant ut, spesielt for en utøver på omkring 74kg. I ditt tilfelle trenger du strengt talt ikke proteinpulver, men studier viser at det allikevel kan være hensiktsmessig med omlag 30g. whey (myse) protein ca. en time før trening.

Annonse

3g. protein pr. kg. kroppsvekt for å bygge muskler høres litt i overkant ut, spesielt for en utøver på omkring 74kg. I ditt tilfelle trenger du strengt talt ikke proteinpulver, men studier viser at det allikevel kan være hensiktsmessig med omlag 30g. whey (myse) protein ca. en time før trening.

Hensiktsmessig for hva?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...