Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til dere som har litt peil: Vil det være negativt om man trener bein dagen etter man har løpt eller omvendt? Har jo lest at musklene trenger hvile. Leste på en løpeside at det derfor er lurt å la beina hvile en dag mellom løpedagene... Vil det ødelegge for restitusjonen om man da f.eks tar seg en løpetur dagen etter man har kjørt skikkelig bøy?

Dersom det er tilfelle, kan jeg jo egentlig ikke trene bein i det heletatt, ettersom jeg løper ons, fre og søn. Rir på mandager:confused: . Trener styrke i lunsjen på jobben, har ett bra treningsrom her....

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13542-utholdenhet-og-styrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Studier viser at styrketrening er positivt for løpingen, men løping ikke nødvendigvis er positivt for styrketrening dersom det blir for mye av det (du skal imidlertid være rimelig avansert som styrkeløfter før du ikke klarer å forbedre begge deler samtidig). Så dersom hoved fokuset ditt er å bli bra til å løpe så er det ingenting i veien for å ha et par økter med styrketrening på beina i uken.

Påvirker styrketrening utholdenheten? - Fitnessbloggen

Annonse

En 2 timers rolig joggetur vil gjøre min neste bøy-økt miserabel. Kanskje ikke din, kanskje ikke han som spør men jeg ville kvalifisert den påstanden litt med å spørre etter hvilket nivå rudboy er på, hvordan styrkeøktene er lagt opp, hvor ofte han trener og hva som er overordnet mål.

Jeg bare spurte sånn rent generelt, men jeg hadde en 12 km joggetur i går,og trente knebøy ett par timer etterpå. Jeg hadde ett ålright trykk på styrkeøkten, (faktisk bedre enn på mandag da jeg ikke hadde løpt på ett par dager), men man kjenner jo at man har løpt bare få timer før man trener knebøy :)

Nå er jeg ikke på noe stort nivå, hverken styrkemessig eller løpemessig, synes bare det er moro å kombinere både styrke og kondisjon =)

Hvordan definerer du belastning?

Litt vanskelig å forklare.

Tror nok ikke en løpe/joggetur på 30 min vil ødelegge for styrkeøkten h*n hadde dagen før.

Det vil jo selvfølgelig variere fra person til person, hvor godt trent h*n er.

Terrenget vil jo også ha effekt på belastningen, om du løper i en oppoverbakke så vil jo belastningen bli større.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...