Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig begynt å trene styrke på treningssenter, og løfter ikke noe særlig mye. jeg er egentlig helt på nybegynnernivå. Derfor har jeg tendenser til "sosial angst" når det gjelder å trene sammen med tungvekterne, og på grunn av dette venter jeg til i ti-halv elleve tiden på kvelden med å dra til trening for da har jeg omtrent hele vektrommet for meg selv.

Jeg ønsker å trene seriøst, og har satt meg mål for å nå resultatene jeg ønsker. Det jeg lurer på er om det å trene så sent på kvelden har noe si,så lenge jeg får i meg proteiner og det jeg skal etter trening?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13514-trening-sent-p%C3%A5-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at det ikke er noen grunn til å være redd for hva andre tenker om deg og treningen din. Alle er stort sett for opptatte av seg selv, og alle har vært der du er i dag på et tidspunkt. Du har like stor rett til å trene som alle andre, selv om du kanskje løfter 40kg mindre enn han som venter på knebøyracket. Det er en angst jeg ville anbefalt deg å jobbe med, da de aller fleste bare beundrer deg for at du tør å satse :)

Husk at det ikke er noen grunn til å være redd for hva andre tenker om deg og treningen din. Alle er stort sett for opptatte av seg selv, og alle har vært der du er i dag på et tidspunkt. Du har like stor rett til å trene som alle andre, selv om du kanskje løfter 40kg mindre enn han som venter på knebøyracket. Det er en angst jeg ville anbefalt deg å jobbe med, da de aller fleste bare beundrer deg for at du tør å satse :)

Tusen takk:) Prøver å jobbe med det, har en erfaren treningskompis som prøver å få meg med etter jobb, men foreløbig vil jeg vente til jeg klarer litt mer;) Vet jeg egentlig ikke burde bry meg om det, men det er som du sier en angst jeg må jobbe med. Satser på at en dag kan jeg stå der når det er som fullest og kjøre på i min egen verden. Det er ett av målene:p

Hei.

Jeg har nylig begynt å trene styrke på treningssenter, og løfter ikke noe særlig mye. jeg er egentlig helt på nybegynnernivå. Derfor har jeg tendenser til "sosial angst" når det gjelder å trene sammen med tungvekterne, og på grunn av dette venter jeg til i ti-halv elleve tiden på kvelden med å dra til trening for da har jeg omtrent hele vektrommet for meg selv.

Jeg ønsker å trene seriøst, og har satt meg mål for å nå resultatene jeg ønsker. Det jeg lurer på er om det å trene så sent på kvelden har noe si,så lenge jeg får i meg proteiner og det jeg skal etter trening?

Jeg trener også bare på kvelden (av praktiske årsaker - bare så det er sagt) og har hatt voldsomt god framgang synes jeg selv:) Det har lite å si. Eneste minuset er at jeg blir veldig våken etter trening og ikke sover så mye som jeg kanskje bør natta etter trening. Jeg ville valgt dagtid hvis det var praktisk mulig for meg.

Enig med hun over i at du burde jobbe litt med angsten for å trene samtidig med "tungvekterene". De har også startet et sted, og det at man er disiplinert på trening og med kosthold gjør deg ikke automatisk til et menneske som dømmer eller tenker ille om andre folk.

Coolt nick,forresten:)

Annonse

Jeg trener også bare på kvelden (av praktiske årsaker - bare så det er sagt) og har hatt voldsomt god framgang synes jeg selv:) Det har lite å si. Eneste minuset er at jeg blir veldig våken etter trening og ikke sover så mye som jeg kanskje bør natta etter trening. Jeg ville valgt dagtid hvis det var praktisk mulig for meg.

Enig med hun over i at du burde jobbe litt med angsten for å trene samtidig med "tungvekterene". De har også startet et sted, og det at man er disiplinert på trening og med kosthold gjør deg ikke automatisk til et menneske som dømmer eller tenker ille om andre folk.

Coolt nick,forresten:)

Søvn er egentlig ikke noe problem for meg. Sover som en stein uansett når jeg legger meg på puta, og uansett hva jeg har gjort før d. For min del hadde det nok vært mer praktisk for meg på dagtid, men jeg må nok jobbe litt med den lille angsten min like mye som alt det andre, desverre. Det at de erfarne på treningssenteret dømmer eller tenker ille om noen har ikke jeg heller noen tro på, heller tvert imot. De få jeg har pratet med når jeg har vært så "uheldig" at de er der samtidig som meg, er faktisk veldig hjelpsomme både når det gjelder tips om øvelser og andre ting som gjelder treningen. Så skjønner egentlig ikke hva problemet er selv engang;)

Men det skal være sagt at vi bor i en liten by, hvor baksnakking og denslags er altfor vanlig. Og jeg er en av de som gjør alt for å unngå å bli baksnakket eller ulikt;)

Når det gjelder nicket så: hell yeah(y)

Forsøkt å trene før jobb? Uansett - gjør det som passer best for deg. Det viktigste er at det blir gjort. Ettersom du hevder å ha ingen vanskeligheter med å sovne etter de seine treningsøktene dine, samt får i deg næringsrik mat før du legger deg, så ser jeg ingen problem med å trene så sent på kvelden.

Forsøkt å trene før jobb? Uansett - gjør det som passer best for deg. Det viktigste er at det blir gjort. Ettersom du hevder å ha ingen vanskeligheter med å sovne etter de seine treningsøktene dine, samt får i deg næringsrik mat før du legger deg, så ser jeg ingen problem med å trene så sent på kvelden.

takk for svar,Jon:)

Å trene før jobb er i utgangspunktet veldig vanskelig da jeg sliter med å komme meg opp om morningen;) Begynner på jobb halv åtte om morningen, og å stå opp før 7 har vist seg å være utroooolig vanskelig;) Men å være våken ganske lenge er derimot veldig enkelt, derfor er nok sen trening det beste alternativet for min del, så lenge det ikke spiller noen rolle. (Noe dere har sagt det ikke gjør:happy:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...