Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

duvil nok bli strammere, og du øker basalforbrenningen din. når man trener styrke bør man ikke tenke på vekt. Tren bli sterkere og kos deg med den gode følelsen av å¨mestre nye vekter. ;)

Takk for svar! Men rent hypotetisk da, om jeg hadde økt 2 kg i muskelvekt, vil jeg ikke se en tøddel større ut da? For jeg vil egentlig ikke se større ut, men var en som sa jeg hadde blitt bra med å gå opp 2 kg muskelvekt da, og da lurer jeg egentlig litt på hva han mente. Om han syns jeg så dvask ut, eller om jeg rett og slett burde bli litt større..?

du ville sett større ut hadde en klaska på deg 2 kg muskler. hadde du erstattet 2 kg muskler med 2 kg fett ville du sett mindre enn strammere ut.

Det er her jeg blir forvirret, for jeg tenkte at om jeg går opp i muskelvekt, så vil kanskje noe av fettet også forsvinne samtidig? Jeg skjønner ikke dette :p

blir ikke noe fitte svær av 2 kilo muskler=), og som vedkommne her oppe sier så erstatter jo musklene fettet om du spiser riktig. og på bilde så ser du jævli bra ut allerede. ser ikke noe stor ut du. når man legger på seg muskler og trene kroppen proposjonalt så vil man kun se stram og fin ut. kvinner vil ikke bli så store osm vi menn er siden dere ikke besitter våre nivåer av testostoron;) han mente nok at du ville sett mer atletisk ut eller bare at de ville være bra for kroppen generelt. er ikke feil med mer muskelmasse, gjør jobb og generel kroppsmotorikk lettere. og det forebygger skader man får av statisk belastning osm sitting i dårlige stillinger osv.

Annonse

trolig vil ikke fettet forsvinne samtidig, men dette er individuelt. noen legger på seg muskler og forbrenner fett bare de gjennomfører middelmådig trening et par ganger i uka, mens andre nærmest aldri kan øke i muskelmasse uten å også øke i fettvekt.

testosteronbehandling alene gir mange menn redusert mengde magefett og økt muskelmasse selv uten trening.

Går du opp 2kg muskler uten å miste fett har du økt totalvekten din med +2kg og du vil se litt større ut, men mindre en om det var +2kg fett da muskler har mye mindre massetetthet og tar mindre plass kilo for kilo f.eks

Om du legger på deg 2kg muskler og samtidig mister 2kg fett (ene erstatter det andre) så vil du ha samme vekt, men se mindre ut, fordi musklene igjen, "tar mindre plass".

Så derfor man bør måle og veie ettersom 1kg av det ene ser ikke likt ut som 1kg av det andre, osv...

fat%2Bv.%2Bmuscle%2B2.jpg

Går du opp 2kg muskler uten å miste fett har du økt totalvekten din med +2kg og du vil se litt større ut, men mindre en om det var +2kg fett da muskler har mye mindre massetetthet og tar mindre plass kilo for kilo f.eks

Om du legger på deg 2kg muskler og samtidig mister 2kg fett (ene erstatter det andre) så vil du ha samme vekt, men se mindre ut, fordi musklene igjen, "tar mindre plass".

Så derfor man bør måle og veie ettersom 1kg av det ene ser ikke likt ut som 1kg av det andre, osv...

fat%2Bv.%2Bmuscle%2B2.jpg

Hehe, dette sier jo seg selv når du forklarer det sånn. Takk!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...