Gå til innhold

Alternativ til Hip Thrust?


Tarzan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på om noen er kjent med alternativer til
øvelsen.

Må innrømme jeg kjenner til den øvelsen. I og med at det er jeg som ligger og jokker på de 90 kg'ene. Men du kan bruke ett bein. Du kan ha beina på en anne benk, og du kan gjøre den varianten med ett bein.

Og som robert sa, bestem deg for hvorfor du tar øvelsen og beregn belastning der etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg vurderer hovedsaklig denne øvelsen fordi den er en del av X-size programmet ditt, og jeg aldri har hatt noen spesiell fokus på varierte øvelser for underkroppen.

Det har kun gått i jogging og fotpress, nå føler det er på tide å sette farger på treningen med et ordentlig program.

Grunnen til at jeg leter etter et alternativ er at det ikke lar seg gjøre på det eneste treningsstudioet innenfor akseptabel avstand.

Benken bare sklir unna, og så snart jeg prøver til så er det minst 5 par øyne i min retning :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner. Du kan ta nordic ham istede. kjenner du øvelsen?

Skal prøve ut Nordic Hamstring når jeg er kvitt et virus som slo til i går ;)

Stemmer det forresten at man kan ha lettere for å bli syk når man har oppnådd høy utmattelse av trening? Var noe jeg fikk høre over en telefonsamtale i dag :confused:

På vegne av en venn ønsker jeg også å finne ut hvordan man kan trene/tøye seg frem til å klare den svingen i ryggen ved f.eks markløft og knebøy.

Vedkommende legger skyld på for lang rygg, og tidligere dataspill-"avhengighet". overkroppen faller automatisk i en C-form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...