Anonym1111 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Jeg er en 18 år gammel jente. 162 og rundt 50 kg. For to uker siden tok jeg en slik "inbodytest", og syns at utfallet var greit. Jeg hadde en muskelmasse på 41,2 kg, 17% kroppsfett, hvileforbrenning på 1300 og noe. Også tok jeg denne testen på nytt i dag, noe som viste seg at muskelmassen har gådd ned til 38 kg og fettprosenten opp til 21%. Dette likte jeg ikke! Jeg kan si at jeg trener tung styrke 3 ganger i uken, + kardio som oppvarming hver gang. Jeg spiser mye proteiner i form av cottage cheese, kjøttpålegg, kylling, fisk, melk. Også går det en del i havregryn og puffet havre, epler, bananer, gulrøtter, bær osv. Skeier ut en gang i uka, og er ellers en aktiv jente. Så jeg lurer på om det er praktisk mulig å miste så mye muskler og få mer fett på denne tida? Burde jeg stole 100% på denne "inbody" vekta? Jeg kan også si, at jeg veier det samme nå som førte gangen jeg tok testen, om det har noe å si. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13419-inbodytestkroppsanalyse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Det sier seg selv at du ikke har mistet 3,2kg muskler på et par uker med mindre du har ligget i koma i perioden. Inbody resultatene blir påvirka av en rekke faktorer og er derfor ganske meningsløst som noe annet enn en grov indikasjon og litt hverdagslig underholdning. Legg spesielt merke til punkt 8 så skjønner du fort hvorfor. For å sikre nøyaktige resultater må gitte forutsetninger være oppfyllt. 1. Analysen bør ikke utføres like etter et måltid I tilfeller der testpersonen nettopp har spist, bør testen utsettes ca to timer fordi mengden av mat vil beregnes som vekt, og dermed kan påvirke analysen og gi unøyaktige resultater. 2. Toalettbesøk før analysen Påse at testpersonen har vært på toalettet før testen. Selv om det ikke inkluderes som kroppssammensetningselementer vil volumet av urin og avføring inkluderes i vektmåling og kan gi feil i resultatet. 3. Unngå trening rett før analysen Hard trening og raske bevegelser kan gi midlertidige endringer i kroppssammensetning. 4. Stå stille i 5 minutter før analysen Hvis analysen utføres umiddelbart etter man har lagt eller sittet i en lengre periode kan de påvirke testresultatene. Dette fordi kroppsvæske har en tendens til å synke til bena når en person reiser seg. 5. Unngå badstu eller dusj rett før analysen Analysen må ikke utføres rett etter testpersonen har dusjet eller tatt badstu da svette gir midlertidige forandringer av kroppssammensetning. 6. Unngå analyse ved menstruasjon Ved menstruasjon opplever kvinner økt kroppsvæske, dette vil påvirke resultatene av analysen 7. Analysen må utføres i normal temperatur (20-25˚C) Menneskekroppen er stabil i normale temperaturer, men kroppssammensetningen kan påvirkes ved varme eller kalde temperaturer. 8. Re-testing krever samme forutsetninger som forrige test Nye analyser bør utføres under tilsvarende forutsetninger som første gang for å gi nøyaktige og konsise resultatforutsetninger. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13419-inbodytestkroppsanalyse/#findComment-519561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1111 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Takk for svar! Kan da tilføye at testen vart utført ca 1 time etter lunsj, og det var akkurat samme dag og tid sist jeg tok den. Var også på toalettet først. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13419-inbodytestkroppsanalyse/#findComment-519590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synan Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Ta den testen med åtte klyper salt, har inntrykk av at de hverken er spesielt reliable eller valide Målebånd og speil er tusen ganger bedre spør du meg, for ikke å snakke om fremgangen på trening! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13419-inbodytestkroppsanalyse/#findComment-519595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.