TMHL Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Beklager forvirringen. Interessant poeng - jeg vil gjerne høre begrunnelsen bak hvorfor det er optimalt med et høyt karbohydrat inntak rett etter cardio/intervall, hvis man ser bort i fra at man restituerer seg raskere og oppnår påfyll av glykogenlagre i lever og muskulatur, sånn generelt sett. Her er jeg muligens på tynn is så dere får korrigere meg dersom jeg tar feil, men jeg har alltid vært av den oppfatning at glukose og vann mer effektivt trenger inn i de aktuelle muskelcellene dersom man tilfører en høy andel lett tilgjengelige karbohydrater under-, rett etter-, samt i vinduet 3-4 timer etter en hard styrkeøkt. Neida, du skal ikke beklage, det er nok andre som har forvirret meg, hehe. Mulig jeg har misforstått det også, men det var noe med at man har forbrent såpass mye etter cardio/intervall og må fylle opp litt ekstra for å ikke bryte ned muskelcellene og restitusjon da selvfølgelig. Følger det vinduet, har alltid en post workout meal Jon 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/page/2/#findComment-516604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannjern Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hehe, litt lur må man jo være - eller hva? Høres ut som en grei deal det med vekslinga, det tror jeg nok skal prøve ut! Men blir litt confused, for noen sier at man bør innta ekstra mye karbs rett etter cardiotrening/intervall enn på styrkedagene(?). Kjenner til det jeg også! Skjønner ikke hvordan noen klarer å få i seg nok proteiner ved et vanlig norsk måltid, jeg er avhengig i grunn av proteinpulveret mitt, hehe. That's the spirit! Da er vi to. Trening og kosthold må til for å få DAT BODY and ASS KAN ikke bli mer enig! Du blir hva du spiser og du er hvordan du trener! TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13316-kcal-pr-dag/page/2/#findComment-520194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.