Lz'Pv Bruh Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 "You people who are giving her sympathy and pity should all be ashamed of yourselves. Instead of giving pity to a girl who already commited suicide, how about you talk to that lonely kid at lunch? Yea, the one who sits all alone in the corner. But no, you'd rather sit with your friends and then come home and get on facebook and say shit like 'Oh, how come no one helped poor Amanda, she's so pretty, why did she have to die'. **** YOU! Go crawl back in your shell of safety while the ones who really need help are only an arms length away. We should be talking about the ones who were bullied and managed to survive through it all. The success stories. Because that's what gives kids hope, the ones who know what it's like to be in their shoes. The ones who have walked that road before and came out ok. What kind of message does it send to impressionable teens that if you go ahead and kill yourself that you will get thousands of likes on a facebook page and everyone will feel sorry for you and give you attention?" Noen gode poenger..... Du får bli en suskesshistorie Zondre Pinglekringla, Nils A, Kimae og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-515573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 "You people who are giving her sympathy and pity should all be ashamed of yourselves. Instead of giving pity to a girl who already commited suicide, how about you talk to that lonely kid at lunch? Yea, the one who sits all alone in the corner. But no, you'd rather sit with your friends and then come home and get on facebook and say shit like 'Oh, how come no one helped poor Amanda, she's so pretty, why did she have to die'. **** YOU! Go crawl back in your shell of safety while the ones who really need help are only an arms length away. We should be talking about the ones who were bullied and managed to survive through it all. The success stories. Because that's what gives kids hope, the ones who know what it's like to be in their shoes. The ones who have walked that road before and came out ok. What kind of message does it send to impressionable teens that if you go ahead and kill yourself that you will get thousands of likes on a facebook page and everyone will feel sorry for you and give you attention?" Noen gode poenger..... Du får bli en suskesshistorie Zondre Personen som skrev dette har noen veldig gode poenger. Andre barn som går igjennom ting som jeg gikk igjennom burde ha noe å se opp til, man trenger ikke ta livet av seg selv for det vil faktisk ordne seg. TING GÅR OVER. Det føles ut som et rent helvete i den tiden det skjer, men når du lærer å takle det så er du så glad over at du faktisk ikke lot deg bryte ned til det punktet at du ikke greide mer. Av og til må du bare se forbi det negative, uansett hvor vanskelig det kan være. Pinglekringla 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-515744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinglekringla Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Personen som skrev dette har noen veldig gode poenger. Andre barn som går igjennom ting som jeg gikk igjennom burde ha noe å se opp til, man trenger ikke ta livet av seg selv for det vil faktisk ordne seg. TING GÅR OVER. Det føles ut som et rent helvete i den tiden det skjer, men når du lærer å takle det så er du så glad over at du faktisk ikke lot deg bryte ned til det punktet at du ikke greide mer. Av og til må du bare se forbi det negative, uansett hvor vanskelig det kan være. Og med den innstillingen der vil du ende opp som lykkelig og sterk Jeg tror du vil klare deg bra her i livet jeg, det virker som du har fått et godt og fornuftig hode, du virker sunn og har gode holdninger Så kjør ditt eget løp, gi faen i de som ikke er verdt tiden din og heller bry deg om de som faktisk tilfører positive ting i livet ditt Når man blir eldre, så er det ikke alltid negativt å ha møtt mye motgang i tidligere år heller rett og slett fordi man er veldig bra rusta i voksen alder.. Men det hjelper jo lite der og da såklart Så lenge du ikke lar deg knekke, og så lenge du klarer og beholde deg gjennom de kjipe tidene vil du så absolutt klare deg ganske bra gjennom livet Noen bruker laaang tid på å komme seg gjennom sånn dritt, men så lenge du bearbeider det og ikke bare later som om alt er "peachy" så vil du jo bruke mindre tid enn om du bare gjemmer bort alle kjipe følelsene til du blir voksen og du plutselig må bearbeide de Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrommiZ Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hva med disse 'mobbede' sjeler som sitter rundt på diverse forumer og prøver å skape seg et liv og identitet rundt profilen sin.. hjelper det..?? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Hva med disse 'mobbede' sjeler som sitter rundt på diverse forumer og prøver å skape seg et liv og identitet rundt profilen sin.. hjelper det..?? Gjerne omformuler kommentaren din bedre. Hvis du sikter til meg så skrev jeg bare denne for at folk faktisk skal vite hvordan noen har det. Jeg var redd for at noen skulle oppfatte dette som et forsøk på oppmerksomhet. Det lover jeg at det ikke er. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrommiZ Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Gjerne omformuler kommentaren din bedre. Hvis du sikter til meg så skrev jeg bare denne for at folk faktisk skal vite hvordan noen har det. Jeg var redd for at noen skulle oppfatte dette som et forsøk på oppmerksomhet. Det lover jeg at det ikke er. Vet ikke om jeg trenger og omformulere meg, tenkte mere generelt. Og at det er et problem at unge mennesker skaper seg en egen virkelighet\identitet via nett.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Vet ikke om jeg trenger og omformulere meg, tenkte mere generelt. Og at det er et problem at unge mennesker skaper seg en egen virkelighet\identitet via nett.. Kan ikke ta alle unge over samme kam... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrommiZ Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Kan ikke ta alle unge over samme kam... Kan ikke ta alle unge over samme kam... Du kan så si, men det er et stort samfunnsproblem. Og da er det lett og generalisere for å få folk til å forstå litt enklere.. Mobbing er en uting som er vanskelig å ta livet av, og jeg mener at 'sosiale medier' er med på å øke problematikken. Da det fjerner mobbe offre fra 'det virkelige sosiale liv', og inn i et interaktivt liv der de selv kan velge både utseende og personliget. Sondre Aalbotsjord og Elf 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Du kan så si, men det er et stort samfunnsproblem. Og da er det lett og generalisere for å få folk til å forstå litt enklere.. Mobbing er en uting som er vanskelig å ta livet av, og jeg mener at 'sosiale medier' er med på å øke problematikken. Da det fjerner mobbe offre fra 'det virkelige sosiale liv', og inn i et interaktivt liv der de selv kan velge både utseende og personliget. Mener du at jeg bare laget denne tråden for oppmerksomhet? For det er min oppfatning. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrommiZ Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Mener du at jeg bare laget denne tråden for oppmerksomhet? For det er min oppfatning. Nei gitt, har ikke for vane og plukke på enkelt mennesker. Påpeker et voksende samfunnsproblem utifra video'n du linket til. Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartsol Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Dessverre er "voksne" altfor flinke til å legge ansvaret over på oferet for mobbinga: "Du må ikke ta deg nær av det", "Du må ikke være så hårsår, det er derfor de synes det er så gøy", "De bare tuller med deg", "Hvis du viser at du ikke bryr deg om det, så slutter de sikkert" OSV OSV OSV. For min del foreslo rektor at jeg, JEG skulle bytte skole. Jeg var en snill elev med gode karakterer, godt forhold til lærerene mine og mine venner. Likevel mente rektor altså at jeg, og ikke mobberne skulle bytte skole. Det endte med at jeg måtte ordne opp på min egen måte, siden lærere og rektor ikke klarte å gjøre noe. I dag kan jeg nok skylde mye av mine perioder med angst, depresjoner og lave selvfølelse på mobberne (og på et nært inngiftet familiemedlem som også passet på å få delta med sin del av mobbinga/psykisk mishandling.) Det er også en myte der ute, om at de fleste som mobber har det så fælt selv atte, og at de er ressurssvake, men nyere undersøkelser (så vidt jeg kan huske) har vist at mange av de som mobber, er resurssterke og populære elever som rett og slett synes det er gøy å plage andre. Det skremmer meg mest! Vi skal heller ikke glemme at voksne mennesker mobber selv, og lærer dette til sine barn. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartsol Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hva med disse 'mobbede' sjeler som sitter rundt på diverse forumer og prøver å skape seg et liv og identitet rundt profilen sin.. hjelper det..?? Ja, det tror jeg faktisk kan hjelpe for mange, hvis de bruker sosiale medier riktig. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Dessverre er "voksne" altfor flinke til å legge ansvaret over på oferet for mobbinga: "Du må ikke ta deg nær av det", "Du må ikke være så hårsår, det er derfor de synes det er så gøy", "De bare tuller med deg", "Hvis du viser at du ikke bryr deg om det, så slutter de sikkert" OSV OSV OSV. For min del foreslo rektor at jeg, JEG skulle bytte skole. Jeg var en snill elev med gode karakterer, godt forhold til lærerene mine og mine venner. Likevel mente rektor altså at jeg, og ikke mobberne skulle bytte skole. Det endte med at jeg måtte ordne opp på min egen måte, siden lærere og rektor ikke klarte å gjøre noe. I dag kan jeg nok skylde mye av mine perioder med angst, depresjoner og lave selvfølelse på mobberne (og på et nært inngiftet familiemedlem som også passet på å få delta med sin del av mobbinga/psykisk mishandling.) Det er også en myte der ute, om at de fleste som mobber har det så fælt selv atte, og at de er ressurssvake, men nyere undersøkelser (så vidt jeg kan huske) har vist at mange av de som mobber, er resurssterke og populære elever som rett og slett synes det er gøy å plage andre. Det skremmer meg mest! Vi skal heller ikke glemme at voksne mennesker mobber selv, og lærer dette til sine barn. Det er så idiotisk at offeret skal bytte skole, når h*n er uskyldig. Konsekvensene er for små, advarsler hjelper overhodet ikke. Hvis de får en advarsel og de bryter den og ikke noe skjer, så vil de jo se at de kan fortsatt holde på uten konsekvenser. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baliba Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Aller først så synes jeg det er veldig fint at temaet taes opp, belyse og diskuteres. Det er ingen hemmelighet at psykiske problemer generelt er økende i samfunnet, men det er nok dessverre fortsatt litt tabu i mange settinger. Det er et komplisert område hvor det er fort gjort å tråkke folk på tærne, eventuelt at folk føler seg tråkket på uten at de egentlig ikke blir det. Med det sagt så synes jeg det virker som en ganske stor selvmotsigelse å starte en tråd og omtale problematikken slik det gjøres og deretter poste dette bilde: Det er ikke meningen å starte personangrep, men å skape en bevisstgjøring rundt hva man føler, sier og gjør. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Aller først så synes jeg det er veldig fint at temaet taes opp, belyse og diskuteres. Det er ingen hemmelighet at psykiske problemer generelt er økende i samfunnet, men det er nok dessverre fortsatt litt tabu i mange settinger. Det er et komplisert område hvor det er fort gjort å tråkke folk på tærne, eventuelt at folk føler seg tråkket på uten at de egentlig ikke blir det. Med det sagt så synes jeg det virker som en ganske stor selvmotsigelse å starte en tråd og omtale problematikken slik det gjøres og deretter poste dette bilde: Det er ikke meningen å starte personangrep, men å skape en bevisstgjøring rundt hva man føler, sier og gjør. Jeg la ikke ut det bildet pga personen i bakgrunnen, men pga teksten. Det er kjent at folk tror at situps og dvs mageøvelser vil gi deg sixpack. Jeg tenkte ikke over det en gang når jeg postet det bilde, for jeg tok bare et random bilde jeg fant på google. Du ser kanskje på meg som en hykler nå, og det beklager jeg for. Intensjonen min var aldri å gjøre narr av noen som helst. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baliba Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg la ikke ut det bildet pga personen i bakgrunnen, men pga teksten. Det er kjent at folk tror at situps og dvs mageøvelser vil gi deg sixpack. Jeg tenkte ikke over det en gang når jeg postet det bilde, for jeg tok bare et random bilde jeg fant på google. Du ser kanskje på meg som en hykler nå, og det beklager jeg for. Intensjonen min var aldri å gjøre narr av noen som helst. Nettopp! Legg merke til det siste jeg skrev. Jeg gikk ikke utifra at intensjonen var å latterliggjøre personen på bildet. Det er ikke urimelig å tenke at person på bilde har down syndrom, og kanskje aldri har tenkt på trening, eller sixpack før. Det er heller ikke urimelig å tenke at mange kan føle seg støtt av et sånt bilde, det kan til og med oppfattes som mobbing. Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartsol Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Men vi trenger vel ikke la dette bli en diskusjon om HVA som er mobbing, dette er heller en diskusjon om hvordan man kan bli kvitt mobbing. Her inne ville jeg kunne si at jeg ble støtt av en kommentar eller et bilde, for så å få en beklagelse fra den som skrev/la det ut. Da er det etter min mening ikke mobbing. Men mobbing oppstår når du gang på gang gir uttrykk for at de uønskede atferden sårer/plager deg, og vedkommede synes det bare er kjekt og fortsetter i samme stil. Å legge ut sånne bilder kan være krenkende, men mobbing er det først når noen har bedt personen om å stoppe, og han likevel fortsetter, uten å beklage. Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baliba Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Nei det trenger ikke å bli det, men jeg har sett nok diskusjoner rundtom til å vite at det er fort gjort å diskutere forbi hverandre fordi man gjerne har forskjellig oppfatning av hva som diskuteres. Personen på bilde har vel ikke veldig gode muligheter til å legge merke til og eventuelt si ifra. Det kan eventuelt diskuteres om det er greit å legge ut bilder av andre mennesker i det hele tatt. Det er vel en del lover og regler i forhold til det, uten at jeg kjenner til detaljene eller har tenkt til å diskuteres så mye på akkurat det nå. På en annen side så har man ikke vondt av det man ikke vet....eller.... Hva hvis man gang på gang blir såret, plaget osv, men ikke tør å si ifra. Den ene parten kan oppfatte det som lek og den andre som mobbing, hvem har rett? Er det du sier en universal definisjon på hva mobbing er, eller er det din oppfatning av hva det er? ...som igjen bringer meg tilbake til dette med bevisstgjøring. Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krembolle Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 I den siste tiden har det blitt hevdet at en av ti elever blir mobbet av lærere. I Elevundersøkelsen er mobbing definert som "gjentatt negativ eller ”ondsinnet” atferd fra en eller flere rettet mot en elev som har vansker for å forsvare seg. Gjentatt erting på en ubehagelig og sårende måte er ogsåmobbing". Atferden må finne sted 2 eller 3 ganger i måneden eller ofte for å defineres som mobbing. Dette er i tråd med internasjonal forskning. I følge Udir.no Det norske arbeidstilsynet legger følgende til grunn: Det er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger. Dette kan dreie seg om trakassering, plaging, utfrysing, sårende erting o.l. Det er typisk for situasjonen at offeret ikke er i stand til å forsvare seg. Pinglekringla og Svartsol 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-516969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartsol Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Nei det trenger ikke å bli det, men jeg har sett nok diskusjoner rundtom til å vite at det er fort gjort å diskutere forbi hverandre fordi man gjerne har forskjellig oppfatning av hva som diskuteres. Personen på bilde har vel ikke veldig gode muligheter til å legge merke til og eventuelt si ifra. Det kan eventuelt diskuteres om det er greit å legge ut bilder av andre mennesker i det hele tatt. Det er vel en del lover og regler i forhold til det, uten at jeg kjenner til detaljene eller har tenkt til å diskuteres så mye på akkurat det nå. På en annen side så har man ikke vondt av det man ikke vet....eller.... Hva hvis man gang på gang blir såret, plaget osv, men ikke tør å si ifra. Den ene parten kan oppfatte det som lek og den andre som mobbing, hvem har rett? Er det du sier en universal definisjon på hva mobbing er, eller er det din oppfatning av hva det er? ...som igjen bringer meg tilbake til dette med bevisstgjøring. Jeg er helt enig i at det er personen som blir utsatt for mobbing som sitter med definisjonsmakten. Mitt poeng er ikke å forsvare å slenge ut krenkende bilder på nett, som er forkastelig, etter min mening. Men den generelle definisjonen på mobbing, er, at det skjer flere enn en ganger, som "krembolle" har skrevet her under. Det betyr ikke at det ikke er alvorlig, eller ufint om det kun skjer en gang, men det vil da gå under en annen definisjon enn mobbing, etter min mening. Jeg er forresten helt enig med deg i at vi bør være mer bevisste på hva som er ok, og hva som ikke er ok her på nett. Å legge ut bilder av et MENNESKE for å gjøre narr av/ha det morsomt med utseendet til vedkommede er ikke greit eller kult etter min mening, men jeg registerer at det er en utstrakt trend, både her og ellers på det store internett. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13294-selvmord-etter-mobbing/page/2/#findComment-517250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.