Gå til innhold

Hvordan bygge større arm muskler og gå ned i størrelse rundt livet

Gaute A. Sveen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan er utgangspunktet ditt?

Du trenger nok ikke noen spesielt avansert metode-. Om du er en relativt nybegynner vil det nesten gå av seg selv.

OBS!

Anbefalingene under er helt generelle. Du bør gi mer info om deg selv.

I forhold til kosthold anbefaler jeg:

Biorytme diett - Gå ned i vekt uten å oppgi alt det gode

Med rundt 500 kalorier i underskudd. Regn ut ditt behov her:Calorie Calculator

Mål centimeter og ta vekten rundt hver 7 - 14 dag. Ta formbilder rundt hver 4. uke.

Tenk langsiktig. Da bør du ha god suksess. :)

I forhold til arm trening:

Intensitet

Kjør en økt med tunge armer hvor du fokuserer på rundt 3-4 sett x 6 til 8 repetisjoner

Kjør en økt med litt lettere hvor du fokuserer på rundt 2-3 sett x 8 til 12 repetisjoner

Plassering

Om du vil ha MEST fokus på å bygge armer kan du legge disse øvelsen aller først i økten. Til og med før knebøy og andre baseøvelser.

Eksempel

DAG 1

Drag-curl, med hantler - 3 sett x 6 til 8 reps

JM-press - 3 sett x 6 til 8 reps

En-arms hammercurl i kabel - 2 sett x 8 til 12 reps

DAG 2

Hammercurl med hantler - 3 sett x 6 til 8 reps

Tate press - 2 sett x 8 til 12 reps

Incline curl - 2 sett x 8 til 12 reps

Videre informasjon

Om du er nybegynner kan du kutte ett sett. 2-2-1 / 2-1-1 blir det da.

Om du har trent skikkelig i 2-3 år kan du øke med ett sett: 4/4/3 og 4 / 3 / 3 blir det da.

Også kommer resterende øvelser (i hovedsak baseøvelser). Husk at øvelser som pendlay roing, eller annen stangroing, i tillegg til chins, dips, push-ups, nedtrekk osv vil også hjelpe å bygge solide armer. Fundamentet bør bygges rundt disse øvelsene, men ditt fokusområde kan ved ønske komme først i økten for å treffe musklene du ønsker mest fremgang på når du har mest giv.

Varier øvelsene rundt hver 4-6 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BluebearFastForm

Tusen takk, jeg har trent aktivt i 3 år, mest kondisjon, har gått ned 26 kg i vekt, økte ca 6 kg etter at jeg begynte å trene med vekter, gjort det ved siden av kondisjonstrening i ca 1 og et halvt år.

Har økt noe i forskjellige øvelser, ikke like fort som ønsket. Vet at kosthold har veldig mye å si.

Setter pris på tipsene du sendte meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...