Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som regel vil kroppen endre seg slik uansett når du trener ofte og tungt, med fokus på reint matinntak! Men flere har gode logger og sitter på mye kunnskap her inne, blant annet Oaz eirich Cheesecake og BluebearFastForm :) Lykke til!

Hvordan er utgangspunktet ditt?

Du trenger nok ikke noen spesielt avansert metode-. Om du er en relativt nybegynner vil det nesten gå av seg selv.

OBS!

Anbefalingene under er helt generelle. Du bør gi mer info om deg selv.

I forhold til kosthold anbefaler jeg:

Biorytme diett - Gå ned i vekt uten å oppgi alt det gode

Med rundt 500 kalorier i underskudd. Regn ut ditt behov her:Calorie Calculator

Mål centimeter og ta vekten rundt hver 7 - 14 dag. Ta formbilder rundt hver 4. uke.

Tenk langsiktig. Da bør du ha god suksess. :)

I forhold til arm trening:

Intensitet

Kjør en økt med tunge armer hvor du fokuserer på rundt 3-4 sett x 6 til 8 repetisjoner

Kjør en økt med litt lettere hvor du fokuserer på rundt 2-3 sett x 8 til 12 repetisjoner

Plassering

Om du vil ha MEST fokus på å bygge armer kan du legge disse øvelsen aller først i økten. Til og med før knebøy og andre baseøvelser.

Eksempel

DAG 1

Drag-curl, med hantler - 3 sett x 6 til 8 reps

JM-press - 3 sett x 6 til 8 reps

En-arms hammercurl i kabel - 2 sett x 8 til 12 reps

DAG 2

Hammercurl med hantler - 3 sett x 6 til 8 reps

Tate press - 2 sett x 8 til 12 reps

Incline curl - 2 sett x 8 til 12 reps

Videre informasjon

Om du er nybegynner kan du kutte ett sett. 2-2-1 / 2-1-1 blir det da.

Om du har trent skikkelig i 2-3 år kan du øke med ett sett: 4/4/3 og 4 / 3 / 3 blir det da.

Også kommer resterende øvelser (i hovedsak baseøvelser). Husk at øvelser som pendlay roing, eller annen stangroing, i tillegg til chins, dips, push-ups, nedtrekk osv vil også hjelpe å bygge solide armer. Fundamentet bør bygges rundt disse øvelsene, men ditt fokusområde kan ved ønske komme først i økten for å treffe musklene du ønsker mest fremgang på når du har mest giv.

Varier øvelsene rundt hver 4-6 uke.

BluebearFastForm

Tusen takk, jeg har trent aktivt i 3 år, mest kondisjon, har gått ned 26 kg i vekt, økte ca 6 kg etter at jeg begynte å trene med vekter, gjort det ved siden av kondisjonstrening i ca 1 og et halvt år.

Har økt noe i forskjellige øvelser, ikke like fort som ønsket. Vet at kosthold har veldig mye å si.

Setter pris på tipsene du sendte meg :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...