Anitaacb Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg begynte med fullkroppsprogram for 6 uker siden og har økt en del men nå står jeg liksom fast, klarer ikke å øke noe særlig mere, skal jeg bare fortsette med det samme jeg gjør eller skal jeg bytte ut noen øvelser? Øvelsene jeg tar er: Benkpress Knebøy Skulderpress Mage crunch Planken Rygghev Sittende roing Chins Dips Bulgarske utfall Skal sies at jeg ligger i kaloriunderskudd for å fjerne noen ekstra kg;) Er det det som hindrer mer fremgang? Siter
Mari0 Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Har du ligget i underskudd i 6 uker? hvor mye? Er det det at du ikke blir sterkere som er problemet? Går du ned i vekt? Siter
Anitaacb Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Skrevet 12. oktober 2012 Har lagt på rundt 1600 kalorier. Målet er å stramme opp, bli litt sterkere å bli kvitt magefettet. Nei vekten er akuratt det samme som når jeg begynte. Kjenner jo at jeg er strammere og løfter mer nå enn i starten så regner med at jeg har gått ned litt i fettprosent. Men er så demotiverende å ikke øke mere;) Siter
Anitaacb Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Skrevet 12. oktober 2012 Vet at jeg ligger ganske lavt på kalorinntaket akkuratt nå men har slitt med en senebetennelse i leggen så har holdt meg mye i ro, kun tatt fullkroppsprogramet 3ganger i uken derfor valgte jeg å ligge litt ekstra lavt:) Siter
Mari0 Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Hvis du har ligget lavt på kcal en stund er det grunnen til at du ikke øker i styrke. For økt muskelvekst og styrke er det essensielt å ligge i overskudd. Vanskelig å si noe mer uten å hvite hva og hvordan du spiser/ trener.. Siter
Erik Thorkelsen Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Opp på kcal og bytt program. Burde være fint mulig for deg å øke i styrke/muskler samt gå ned i fettprosent, men kom gjerne med flere ditaljer... Siter
Anitaacb Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Skrevet 12. oktober 2012 Ja burde kanskje spise mer men må jeg ikke ligge i underskudd for å gå ned i vekt da? Trener fullkroppprogrammet 3ganger i uken og løper intervall 2 + gjerne en morgentur eller en løpetur i helgene. Men på grunn av senebetennelsen i leggen har jeg ikke løpt noe særlig de siste 3-4ukene. Varierer så klart litt men typisk inntak av mat i løpet av dagen ser slik ut: Frokost: 80g havregryn + 2,5dl melk + en gulerot Lunsj: 150g cottage cheese + et eple + 20g cashew nøtter Middag: 170g kyllingfileet/karbonadedeig/ med salat og 50g fullkornsris eller 170g laks/torsk/sei/svin med 200g grønnsaker Mellommåletid: 40g myoprotein + et eple Kvelds: 150g mager vanlije kesam + 150-200g skogsbær Ellers er jeg 22år, 174cm høy og veier 68kg. Målet er ikke å bli sterkest mulig, men vil gjerne være litt sterk og stram, og bli kvitt magefettet:) Siter
Robert André Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Du avslører deg i alle fall på et punkt - du har ikke lest guiden vår. Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen Der vil du nok ha mye å hente. Kostholdet ditt er greit nok. Burde ikke være der det skorter akkurat nå. Tuba 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.