Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å prøve meg på plyoreps og lurer på om noen av dere har noen erfaringer med dette treningsprogrammet. Lurer også på om det kan være en ide å legge til noen øvelser? Setter veldig stor pris på alle eraringer med dette opplegget :)

PLYOREPS – for massiv styrke og muskelvekst - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13170-erfaringer-med-plyoreps/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har trent etter plyoreps i flere år. Det er et hardt program med fokus på både load og volum. Anbefaler det til folk som tåler stor treningsbelastning og liker å trene mye. Styrkedagene med flate serier er utrolig tøffe, kanskje det hardeste med hele programmet.

Har aldri sett noe treningsprogram som gir like mye progresjon som plyoreps enda. Finner noen likheter i f.eks PHAT, bortsett fra at phat stort sett har flere like serier, mens plyoreps har halve pyramider.

Jeg har trent etter plyoreps i flere år. Det er et hardt program med fokus på både load og volum. Anbefaler det til folk som tåler stor treningsbelastning og liker å trene mye. Styrkedagene med flate serier er utrolig tøffe, kanskje det hardeste med hele programmet.

Har aldri sett noe treningsprogram som gir like mye progresjon som plyoreps enda. Finner noen likheter i f.eks PHAT, bortsett fra at phat stort sett har flere like serier, mens plyoreps har halve pyramider.

Hvor lenge burde man ha trent før man evt bytter til plyoreps?

Anbefales det til nybegynnere eller de som er litt mer erfaren?

Trent minimum et halvt år seriøst før man starter et såpass tøfft program. Så kanskje ikke til de aller ferskeste. Et halvt år på for eksempel SS først er en bra plan. Grunnen til at man bør vente er å få opp toleransen for såpass mye mengdetrening først. Her er et eksempel på en typisk uke med plyoreps, og som dere ser er det mye mengde her.

Mandag

Knebøy - 12,10,5,5,5,5 reps

RDL - 12,10,5,5,5,5 reps

Beinpress - 12,10,8,8,8,8 reps

Gående utfall - 30,30,30 reps

Tirsdag

Benkpress - 12,10,5,5,5,5 reps

Chins - 12,10,5,5,5,5 reps

Militærpress - 12,10,5,5,5,5 reps

Pendley row - 12,10,8,8,8,8 reps

(Dips - 12,10,5,5,5,5 reps)

Onsdag

Skulderpress hantler - 12,10,8,6,4 reps

Sidehev - 12,10,8,6 reps

Apparatpress skuldre - 12,10,8,6 reps

Bicepscurls stang - 12,10,8,6,4 reps

Hantelcurls - 12,10,8,6 reps

Scottcurls - 12,10,8,6 reps

Torsdag

Frontbøy - 12,10,8,6,4,2 reps

Markløft - 12,10,8,6,4,2 reps

Bulgarske utfall - 12,10,8 reps

Leg ext - 12,10,8,6 reps

Leg curls - 12,10,8,6 reps

Fredag

Skrå benkpress - 12,10,8,6,4,2 reps

Hantelflyes - 12,10,8,6 reps

Smal benk - 12,10,8,6,4 reps

Kabel flyes - 12,10,8,6 reps

Nedtrekk - 12,10,8,6,4 reps

Apparat roing - 12,10,8,6 reps

Veldig mange fine tilbakemeldinger. Lurer bare på en ting til. Kan jeg sette inn hvilke øvelser jeg vil i dette opplegget? Eller må jeg følge det ferdige opplegget hele veien? Regner med at det går fint hvis jeg velger øvelser jeg selv føler passer, så lenge jeg har framgang?

Annonse

• 4 uker senere...

Har fulgt dette programmet nå i 11 uker, og må si jeg elsker det. Har byttet ut en del av øvelsene, til de jeg liker best, og har hatt meget god fremgang. Skal sies at når jeg begynte treningsprogrammet var jeg relativt i dårlig form i forhold til egne løft, pga. slapphet fra min side, men er iallfall i toppform nå.

11 ukers progresjon:

Benkpress med stopp: Fra 130x2 til 155x3

Knebøy: Fra 140x4 til 172,5x3 (skal ha dette i morgen)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...