Fluffy Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg trenger virkelig hjelp. Noen som har en link eller et bra 4 splitts program for hel kropp til ei som er veldig rusten på styrke? Jeg har drevet litt med vekter tidlgiere, men vet rett og slett ikke hvilke øvelser jeg bør kombinere og hvilke muskelgrupper jeg bør kombinere sammen? Å hvordan vet jeg at jeg har nok inntak av mat og proteiner? Noe protein som kan blandes i det meste? Er det noe man br kjøpe som går litt under et "must have" når man starter styrke? Har kreatin og noen protein shaker liksom Case'n er at jeg har en standard vekt på 58 men er nå etter svangerskap 64 og lubben. Jeg vil ikke bare se at vekta går ned, jeg vil se det på kroppen (heller det). Jeg har stor pågangsmot å er veldig utholdende vil jeg si. Men har for lite kunnskap til hvordan jeg skal gjøre det. Trener 5 dager i uken. Har et mål om å klare å se litt muskler til jul, vil det være oppnåelig for meg? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13123-noen-som-kan-anbefalegi-info/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Vil anbefale et helkroppsprogram siden du er ny på dette med styrketrening. Bygg grunnstyrke med Rippetoes Starting Strength - Fitnessbloggen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13123-noen-som-kan-anbefalegi-info/#findComment-508389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffy Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Noen must-have's av tabletter eller protein man trenger? Jeg bruker t-rex nå å tar en kreatin tablett før hver trening. Ellers har jeg protein pulver jeg drikker sammen med melk eller blander i eggehviter og lager dipper av. Men hva mere trenger/burde jeg ha? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13123-noen-som-kan-anbefalegi-info/#findComment-508448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sondre Aalbotsjord Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Noen must-have's av tabletter eller protein man trenger? Jeg bruker t-rex nå å tar en kreatin tablett før hver trening. Ellers har jeg protein pulver jeg drikker sammen med melk eller blander i eggehviter og lager dipper av. Men hva mere trenger/burde jeg ha? et finfint kosthold er det beste du kan ha. Drit i alt av kosttilskudd til du får kostholdet ditt på plass. Hvorfor kreatin i tablettform? er ikke det kjempedyrt? Gymgrossisten har et tilbud på rundt 59kr pr 500g av kreatin monohydrat. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13123-noen-som-kan-anbefalegi-info/#findComment-508457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asta Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg trenger virkelig hjelp. Noen som har en link eller et bra 4 splitts program for hel kropp til ei som er veldig rusten på styrke? Jeg har drevet litt med vekter tidlgiere, men vet rett og slett ikke hvilke øvelser jeg bør kombinere og hvilke muskelgrupper jeg bør kombinere sammen? Å hvordan vet jeg at jeg har nok inntak av mat og proteiner? Noe protein som kan blandes i det meste? Er det noe man br kjøpe som går litt under et "must have" når man starter styrke? Har kreatin og noen protein shaker liksom Case'n er at jeg har en standard vekt på 58 men er nå etter svangerskap 64 og lubben. Jeg vil ikke bare se at vekta går ned, jeg vil se det på kroppen (heller det). Jeg har stor pågangsmot å er veldig utholdende vil jeg si. Men har for lite kunnskap til hvordan jeg skal gjøre det. Trener 5 dager i uken. Har et mål om å klare å se litt muskler til jul, vil det være oppnåelig for meg? Hvor høy er du? 64 kilo er jo egentlig ikke mye, men det kommer så klart an på høyde og kroppsammensetning. Har du trent mye tidligere? Tenker du å trene bare styrke, eller cardio også? Jeg tror ikke jeg ville startet opp med en 4-splitt hvis jeg var helt rusten? Sjekk ut nybegynnerprogrammet her f.eks: Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen. Du finner flere andre ferdige programmer også hvis du leter på forumet. Starting strength er også veldig bra! Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen Det er absolutt mulig å dekke proteinbehovet gjennom "vanlig mat", men proteintilskudd og omega3 kan nok være greie supplementer. Favorittproteinpulveret mitt er nok Proteinpulver: 3kg Myoprotein fra MyRevolution.no - Markedets beste proteinpulver?, men her er det smak og behag og mange ulike meninger, så det er ikke sikkert det er noe du ville falle for Selv er jeg ingen fan av å veie mat og telle strikt kalorier, men diett.no er et fint verktøy hvis du er lysten på det. Ellers er det masse fornuftig rundtomkring på forumet her, velkommen skal du være! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13123-noen-som-kan-anbefalegi-info/#findComment-508465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffy Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Takk for svar Jeg har jo trent mye i løpet av mitt liv, nå er jeg jo ikke gammlere enn 24 da. Det som er grunnen til at jeg har tatt oppholds nå er pga to svangerskap har nå et barn på to å en på 3 mndter. Lagt på meg mye i løpet av begge. Jeg er 161 cm og 64 kg nå i skrivende stund. Jeg trener alt fra dans til intervaller på mølle med gåing i oppoverbakke og jogging og spring med intervall. Ellipse er jeg også flink til der jeg som regel starter på 40 i tyngde og avslutter på noen å 50 (litt forskjellig dette da). Er styrken jeg vil bli flinkere til å forstå sammensettingen av. For slik jeg gjør det nå, er det litt manualer å noen apparater. Det jeg føler meg tryggest på er mage øvelsene, men kroppen består jo av mer enn mage Vil ha et program der jeg virkelig kan få resultater nå før jul, der jeg trener 5-6 ganger i uken (ikke nødvendigvis styrke alle dagene men vertfall 4). Jeg er flink i forhold til hva jeg spiser, prblemt er vell å forstå hvor mye jeg egentlig skal spise. Har vært på lavkarbo å lav calori å har nå egentlig bestemt meg for å spise naturlig å bare tenke over hva jeg spiser uten å telle noe som hellst, men erstatter veldi gjerne sukker og mel med andre produkter feks.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13123-noen-som-kan-anbefalegi-info/#findComment-508494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asta Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Takk for svar Jeg har jo trent mye i løpet av mitt liv, nå er jeg jo ikke gammlere enn 24 da. Det som er grunnen til at jeg har tatt oppholds nå er pga to svangerskap har nå et barn på to å en på 3 mndter. Lagt på meg mye i løpet av begge. Jeg er 161 cm og 64 kg nå i skrivende stund. Jeg trener alt fra dans til intervaller på mølle med gåing i oppoverbakke og jogging og spring med intervall. Ellipse er jeg også flink til der jeg som regel starter på 40 i tyngde og avslutter på noen å 50 (litt forskjellig dette da). Er styrken jeg vil bli flinkere til å forstå sammensettingen av. For slik jeg gjør det nå, er det litt manualer å noen apparater. Det jeg føler meg tryggest på er mage øvelsene, men kroppen består jo av mer enn mage Vil ha et program der jeg virkelig kan få resultater nå før jul, der jeg trener 5-6 ganger i uken (ikke nødvendigvis styrke alle dagene men vertfall 4). Jeg er flink i forhold til hva jeg spiser, prblemt er vell å forstå hvor mye jeg egentlig skal spise. Har vært på lavkarbo å lav calori å har nå egentlig bestemt meg for å spise naturlig å bare tenke over hva jeg spiser uten å telle noe som hellst, men erstatter veldi gjerne sukker og mel med andre produkter feks.. Skjønner Lettere å svare når vi vet litt mer! Det virker jo som om du absolutt er aktiv, men styrken er kanskje litt preget av kukerundtsyndromet? Kukerundtsyndrom - Fitnessbloggen Jeg vil absolutt anbefale deg å trene mer styrke enn apparater og manualer (selv om mange gode øvelser bruker manualer i stedet for stang, det er ikke det). Enten 3 dager i uken med fullkroppsøvelser, eller kanskje du kan dele kroppen i to (f.eks. overkropp/bein eller rygg, bryst, skuldre/bein og armer) og kjøre to økter på hver "del" i uka (det vi kaller en to-splitt)? Selv kjører jeg en to-splitt, men fullkropp kan være vel så bra i begynnelsen. Ta så mange baseøvelser som mulig, de involverer flere muskelgrupper, og jeg er sikker på at du kommer til å merke framgang fort! Eksempler på øvelser er da benkpress, chins/pullups, knebøy og markløft. Sett opp en plan, ta gjerne utgangspunkt i et ferdig program, og lag deg gjerne en loggbok i forumet her så vi kan se framgangen og komme med tips underveis! Av cardio kan du kanskje legge inn 4*4-minuttersintervaller? Det er også effektivt! Jeg er veldig for å ikke telle Man lever mye bedre da. Og i alle fall som småbarnsmor, jeg kan se for meg at det er hektisk! Kanskje du kan få noen tips her? Til dere med barn - Tips til sunne måltider | Fitnessbloggen Forum Noen andre "must have"-matvarer i skapet mitt er i alle fall - sukrin og stevia (i stedet for sukker) - mandelmel og peanøttmel (kan i alle fall bytte ut deler av hvetemelet) - og generelt mye egg og meieriprodukter. Jeg kan reklamere litt for bloggen til en venninne av meg, hun har mange fantastiske "sunnifiserte" oppskrifter: lilleu.blogg.no Lykke til! EDIT: Og forresten, du bruker masse mage i baseøvelsene også, så ikke kast bort tiden på senteret på bare rene mageøvelser! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13123-noen-som-kan-anbefalegi-info/#findComment-508513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffy Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Skal titte innom bloggen å se Er noen blogger jeg følger med i forhold til oppskrifter så flere er bare bra. Er vell det ejg sliter med ja, at det blir litt kukerundt syndrom. Men tok i dag faktisk med meg bok på studioet og startet på en 4 splitt jeg prøver å sette opp som jeg skal klare å det er dag 1 - rygg/mage dag 2 - bryst/lår dag 3 - armer/mage dag 4- skuldre/legger SÅ har søkt litt rundt på nettet å har skrevet ned noen øvelser som jeg skal ta 4 ganger i uken fremmover nå i dag startet jeg med dag 4 (fordi jeg hadde bare det programmet klart tidligere i dag nå) Å det var disse øvelsene knebøy 3x 12 markløft 3 x 8 (var litt for tungt, så skal starte litt lavere på neste runde å heller øke hver uke om mulig) Bulgarske utfall 3x12 sittende sidehev 3x 12 Fronthev 3x 12 Foroverbøyd sidehev 3x 12 Et bens strakmark 3x 12 En arms kabelro 3x 8 Er dette å være på bærtur? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13123-noen-som-kan-anbefalegi-info/#findComment-508564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asta Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Skal titte innom bloggen å se Er noen blogger jeg følger med i forhold til oppskrifter så flere er bare bra. Er vell det ejg sliter med ja, at det blir litt kukerundt syndrom. Men tok i dag faktisk med meg bok på studioet og startet på en 4 splitt jeg prøver å sette opp som jeg skal klare å det er dag 1 - rygg/mage dag 2 - bryst/lår dag 3 - armer/mage dag 4- skuldre/legger SÅ har søkt litt rundt på nettet å har skrevet ned noen øvelser som jeg skal ta 4 ganger i uken fremmover nå i dag startet jeg med dag 4 (fordi jeg hadde bare det programmet klart tidligere i dag nå) Å det var disse øvelsene knebøy 3x 12 markløft 3 x 8 (var litt for tungt, så skal starte litt lavere på neste runde å heller øke hver uke om mulig) Bulgarske utfall 3x12 sittende sidehev 3x 12 Fronthev 3x 12 Foroverbøyd sidehev 3x 12 Et bens strakmark 3x 12 En arms kabelro 3x 8 Er dette å være på bærtur? Ser ut som om du er inne på noe! Liker øvelsene dine! Bulgarsk utfall er pain, men gjør underverker for rumpa Men jeg ville fortsatt kjørt fullkropp eller 2-splitt. Med en 4-splitt får du bare kjørt gjennom hele kroppen én gang per uke, og du tåler garantert mye mer enn det! Styrkemessig kommer du garantert lengre på kortere tid ved å trene hver muskelgruppe oftere, og du får absolutt restituert deg godt nok mellom hver økt også. Som fersking med ordentlig styrketrening kan du garantert vente deg mange økninger framover! 4- og 5-splitter er som oftest noe noen ytterst få som har lang treningsbakgrunn og et helt annet grunnlag kjører. Så selv om man for eksempel ser at endel fitnessutøvere skriver om 4-splitten sin på bloggen sin, er det ikke nødvendigvis det som er riktig for en "vanlig dødelig". Jeg sier ikke at det jeg gjør nødvendigvis er riktig, men jeg har funnet ut at jeg trives med en 2-splitt med overkropp/bein som jeg kjører 4 ganger i uka. Hvis du ser i loggboka mi (link under bildet), kan du se eksempler på treningene mine. Jeg har lyst til å prøve PHAT ( PHAT: Power Hypertrophy Adaptive Training : Kaliber Treningsstudio) eller x-size (Bygg muskler med X-size | Treningsfysiolog) senere, men det krever at man har trent endel først, så det er nok greit å starte med noe enklere først. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13123-noen-som-kan-anbefalegi-info/#findComment-508894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.