Gå til innhold

Forandre macros fra 70/30/10 ?


Lovelyliller.com

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg slenger meg inn her, men denne infoen skremmer meg litt! Jeg ligger nemlig også normalt på 5-15% fett, og jeg spiser laangt mindre - godt under 1000 kcal/dag (500-800). Jeg vet at dette er lite, men jeg passer på å få i meg 50-100g protein hver dag, og ellers spiser jeg så lite karb og fett som mulig. Jeg tar omega 3-tilskudd daglig. Er det farlig å spise slik? Jeg har spist slik de siste 3-4 ukene og har ikke gått ned i vekt, men gått ned på midje- hofte og lårmål. Jeg har jo bare tenkt på dette som kjempepositivt! Men på hvilke måter kan dette være skadelig?

Btw veier jeg nå 72 kg og er 180 høy, så er helt normalvektig. Ønsker å gå ned i fett og opp i muskler, men prioriterer fettnedgang ovenfor muskelbygging. Leste en studie der kvinner som spiste høyprotein og 800 kcal om dagen gikk ned i fett og opp i muskelmasse samtidig.

Nå vet jeg ikke om jeg synes 50-100gram proteiner på en kroppsvekt på 72 kg særlig høyprotein,da det ligger mellom 0,6-1,3 gram protein per kilo kroppsvekt, mange på forumet(meg selv deriblandt) anser høyprotein som minimum 1,5gram protein/kilo kroppsvekt, MINST.

Forøvrig høres 500-1000 kcal dagen ut på din vekt som ALT for lite ut,spesiellt med tanke på sunn og positiv vektnedgang og dobbelt for lite ut med tanke på ønsket ditt om å gå opp i muskelmasse. Skal du få til det siste må du ligge i kalorioverskudd, noe jeg gjetter meg til vil ligge rundt 1800 kcal og over daglig(avhengig av hvor mye aktivitet du er i)

Så når du spiser en tredjedel av det igjen, tror jeg det vil bli vanskelig for deg å få særlig med resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke om jeg synes 50-100gram proteiner på en kroppsvekt på 72 kg særlig høyprotein,da det ligger mellom 0,6-1,3 gram protein per kilo kroppsvekt, mange på forumet(meg selv deriblandt) anser høyprotein som minimum 1,5gram protein/kilo kroppsvekt, MINST.

Forøvrig høres 500-1000 kcal dagen ut på din vekt som ALT for lite ut,spesiellt med tanke på sunn og positiv vektnedgang og dobbelt for lite ut med tanke på ønsket ditt om å gå opp i muskelmasse. Skal du få til det siste må du ligge i kalorioverskudd, noe jeg gjetter meg til vil ligge rundt 1800 kcal og over daglig(avhengig av hvor mye aktivitet du er i)

Så når du spiser en tredjedel av det igjen, tror jeg det vil bli vanskelig for deg å få særlig med resultater.

Nå sier jeg jo i innlegget mitt over at jeg prioriterer å gå ned i fettmengde. Jeg velger å si fett fremfor vekt, siden jeg ikke ser ut til å gå ned i kg i det HELE tatt men samtidig går ned i cm. Jeg føler meg aldri sulten og jeg spiser veldig sunt. Jeg vet at 50-100 gram protein ikke er kjempemye. Opprinnelig var planen å spise 150 gram, men det klarer jeg rett og slett ikke når jeg ligger på det kcal-nivået jeg selv ønsker. Jeg tenker slik at denne dietten funker for meg - jeg har energi, jeg er mett og jeg ser forskjeller i speilet. Det at jeg ikke raser ned i vekt tar jeg som et tegn på at jeg går opp i muskelmasse. Jeg veier faktisk mer nå enn da jeg i sommer holdt meg til 1500 kcal og fokus på kondisjonstrening - på profilbildet mitt var jeg nede i 68 kg, men var større i cm.

Personlig er jeg fornøyd slik jeg lever nå. Det jeg spesifikt lurer på er om jeg bør innta mer fett - for eksempel ta mer omega 3 eller spise mer fisk fremfor andre proteinkilder som cottage cheese, kesam, kylling etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...