Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Eg trenger ein evaluering av treningsopplegget mitt og tips til kosttilskudd dosering!
:)

Trener vanlegvis 5 (av og til 6 dagar) i veka. Ei vekes treningsopplegg består av styrke (supersett heilkropp) på mandag, onsdag og fredag, og intervaller, 4x4 på tirsdag og 5x5 på torsdag, og av og til motbakke jogging på søndagar.

Styrkeprogram heilkropp, supersett:

Knebøy - Sumo knebøy

Leg curl - Leg extention

Ståande roing - benkpress

Nedtrekk - Skulderpress

Biceps curl - Triceps Pushdown

Mage øvelser

Serier/repetisjoner: 3x8

Er vant med å trene, holder på med mi 4. veke med dette treningsopplegget.

Har som mål å komme i bedre form, samt få tydlegare muskelmasse (mindre fett). Har aldri prøvd ut proteinpulver, men har lest en god del om det i det siste og har lyst å teste det ut for å sjå resultater.Men eg har lite kunnskap om korleis og kor mykje eg skal bruke det. Har fått smaksprøve på myoprotein, og vil bruke dette proteinpulveret. Lurer derfor på mengde og kor ofte det skal inntas? Før eller etter trening, eller begge deler? Blander pulveret med vatn.

Er jente, 20 år, ca. 60kg og 169 høg
:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12936-riktig-treningsprogram-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du vet hvor mye protein du ønsker å få i deg i løpet av dagen så tar du dette minus hva du faktisk får i deg igjennom kosten. Differansen kan du ta i proteinpulver eller spise mer. Du kan gjerne ta shaken etter trening. Bare husk at det er bare kjøtt/melk/egg på boks for å forenkle det veldig, så resultatene vil være det samme som om du spiser det via maten. Men det er populært å bruke da det gjør det enklere og til dels billigere måte å øke andel protein i kosten.

• 2 uker senere...

Det var ganske mye og hard løping her ift. styrketrening! Dersom du vil ha mer definert kropp må du redusere fettprosenten, men dette må ikke gjøres via å kjøre knallharde intervaller mange ganger i uka.

Med et helkroppsprogram 3 ganger i uka ville jeg holdt meg til 1 intervalløkt samt evt en rolig joggetur (kan godt vare en god stund, bare du ikke tar deg ut).

Angående program ville jeg fått på plass markløft.

Kostholdsmessig er det nok gunstig for deg med et proteininntak på ~90-120g per dag. Hvis du dekker dette gjennom vanlig kost har du ikke noe behov for proteintilskudd :)

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...