Gå til innhold

HarveySpecter

Medlemmer
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av HarveySpecter

  1. Gjerne også knyttet opp mot trening.. ikke nødvendig, men fint det og:)
  2. Hei. Jeg skriver en skoleoppgave om ungdom, melk og ernæring og lurte derfor på om noen av dere har noen ting dere vil dele med meg om dette? Gjerne positive og negative sider ved inntak av melk i ungdomstiden. Trenger et intervjuobjekt (det dere svarer holder, trenger ikke noe dybdeintervju) og gjerne derfor noen med mye kunnskap og kanskje også relevant utdanning. Espen Espelund, Robert André, Børge Fagerli, Solveig Haga Staurland, Gunnar Strand Jacobsen, Mette Haugen, m. fler. På forhånd takk:)
  3. Har sett et par episoder, det er awesome!!
  4. Hva med å f eks legge inn chins/pull-ups i stedet for 1 av de 2 øvelsene bicepskrøll? Om du tar chins med håndflatene mot deg tar dette godt på biceps i tillegg til ryggen
  5. Kan en liten spjæl 17 åring uten noen som helst erfaring når det gjelder olympisk løfting få lov til å være med også? Har veldig lyst til å lære meg det
  6. Så vidt jeg kan se her i farten ser det greit ut, men ville tatt armcurl (Bicepscurl) på slutten av økta på overkroppsdagene, da dette er en liten muskel og du får kjørt bicepsen bra i foroverbøyd roing. Er det noen forskjell på foroverlent og foroverbøyd roing foresten? ser du skrev to forskjellige navn men du mente sikkert det samme på begge Og ikke heng deg opp i at du MÅ ha 10 reps for det er det som bygger volum, prøv å varier litt etterhvert med flere sett og færre reps og tyngre vekter f eks 5x5 Lykke til
  7. Magen trenger restitusjon akkurat som alle andre muskler og det er i hvert fall ikke vits å kjøre mage 3 dager på rad:)
  8. Hvor er militærpress? Og du kan jo ta med strake markløft på dag 3 i stedet for beinpress. Vet ikke om jeg sier riktig nå, men føler knebøy og beinpress er litt for "like" til at man trenger begge deler. Tror de fleste klarer seg med kun Knebøy av de 2 øvelsene (?) Og Foroverbøyd roing (Barbell Rows) er en fin øvelse for å bygge den populære V-formen Og som nevnt over her: magen trenger ikke kjøres hver dag 1 dag i uken holder i massevis mtp på at magen får kjørt seg i mange av baseøvelsene (bøy,mark etc)
  9. sjæl.. cirka 50 men så veier jeg ikke så mye heller da, så det hjelper jo litt
  10. Man kan være godt trent og ta mye i benken uten å nødvendigvis ta en haug av push ups.. noen kompiser av meg som er ganske "bola" klarer veldig få push ups, rett og slett fordi de ikke har trent spesifikt noe særlig på øvelsen... 46 push ups er meget bra, i hvert fall mtp at du er jente i tillegg og jenter generelt klarer få push-ups.. Men jeg synes det er vanskelig å ansla et tall du må klare for å slå han, da det som sagt kan være store forskjeller fra person til person osv..
  11. hehehe, ja vi sier det sånn vi...
  12. Høres ut som en god plan Mr.Melk Bulke som faen først og opparbeide seg godt med muskler og kanskje litt fett utenpå, og en liten stund før badesesongen går du ned på kcal inntaket og fokuserer på sunn og riktig mat (mye proteiner osv) samtidig som du trener styrke for å ikke miste muskelmasse
  13. Bytt ut bicepscurl med Foroverbøyd roing så får du kjørt ryggen også, i en horisontal draøvelse, i tillegg til at den tar godt på bicepsen. I hvert fall med underhåndsgrep. Og er du sterk nok kan du bytte ut nedtrekk med chins/pull ups
  14. Om du har lyst og råd kommer du langt ved å gå til innkjøp av en vekstang med litt vekter til, en chins-stang og redcord e.l. (når du skrev frivekter regnet jeg med at du mente et par lette manualer liksom) Har du enda bedre råd og plass til det kan du gå til innkjøp av en benk og et knebøy rack. Det er en investering for livet ;-) sparer fort inn de pengene da du slipper å betale store summer i mnd-avgift til et senter.
  15. Da forstår jeg! Har drevet med andre beinøvelser selv men har endelig greid å innse at jeg må lære meg bøy for å se skikkelige resultater Du kommer nok til å fyke forbi benken når det gjelder maksing om bare en uke eller to, du! Lykke til med bøyen
  16. Om du har trent i 12-16 måneder og makser mer i benk enn i bøy er det noe galt med prioriteringen din mister (Skyter kanskje meg selv litt i foten her. Men jeg holder på å lære meg bøy nå så jeg makser også mer i benk enn i bøy, er kun 17 år og har ikke drevet noe særlig med styrketrening før, kun litt sporadisk nå og da) Så sånn sett er jeg vel unnskyldt
  17. Hehe, nevnte bare de jeg kom på i farten som jeg anså som eksperter i forhold til meg At du ikke er like flink som oddis og eirich er godt mulig, men har lagt merke til at du besitter litt kunnskap du også
×
×
  • Opprett ny...