Gå til innhold

Barnehagematen


Velvet

Anbefalte innlegg

Du avskriver det som "bullshit" at de ansatte ikke har noe med hva barna i barnehagen har i matpakka? Dummeste jeg har hørt. Selv om jeg har ungene mine i barnehage er det jeg som er mora deres og jeg har siste ord i alle saker som gjelder barna mine. Hadde jeg fått negative tilbakemeldinger på matpakka til ungene ville jeg klaget på vedkommende til sjefen hennes. Mine unger får brød HVER dag (det er ingenting i veien med det, low carb eller no carb er for voksne - variasjon får man ved å velger forskjellig pålegg) og de er sunne,friske og aktive barn. Jeg tror ingenting på at "alle" i barnehagen du mener å ha observert har 0% grovt brød i matpakka.

Innimellom får mine unger også med seg kjeks, nugatti eller rislapp i matpakka og jeg forbeholder meg retten til å ta den avgjørelsen. De får sunn mat 7 dager i uka,men tviler ikke på at de 2-3 gangene i måneden de får noe i tillegg får enkelte til å vri det til at de bare får sukker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I barnehagen vår er det vel litt sånn her : kosthold..hæ... hva er det for noe????

Jeg sender vanligvis med enten brød med ost/skinke/salami osv, eller knekkebrød med noe av det samme pålegget. Frukt, rosiner, gulerot, vaniljekesam og iblandt youghurt :) Har prøvd å ha på agurk og diverse på maten til han men det vil han ikke ha den lille sniken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir servert mye brød i barnehagene, privat eller offentlig. Kommer selvfølgelig an på barnehagen, vært heldig å jobbe i en (av seks) barnehage som serverte varm lunsj 4-5 dager i uka.

Det er veldig bra at barna får servert frukt og grønnsaker i barnehagene, men synes 80% av matpakkene jeg ser er triste saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett for å bli mye brød ja.. Nå er vel ikke jeg noen motstander av brød, men det kan bli litt lite variert.... Matpakka i "vår" barnehage er til frokosten. De får mat i bhg til lunsj(brød 4 dager, middag 1 dag). Til kvelds får de frukt og yoghurt. Forsøker å variere litt med pålegget. Etter bhg er det jo middag. Så kan de jo få noe annet enn brød til kvelds, så det blir litt variasjon.

Leste forresten ett sted at helgrovt ikke var spesielt bra for de minste barna, men vet ikke om det var noe hold i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...