Gå til innhold

Frokostblanding tabbe?


stine_kr

Anbefalte innlegg

Jeg spiste akkurat frokostblanding med litt sukker og mye karbohydrater. Er det skadelig å spise det når man ikke har noe annet i skapet? Kommer jeg til å legge på meg av det, eller legger jeg bare på meg så lenge jeg overstiger kalorier jeg forbrenner hver dag? Har det egentlig ikke så mye å si hva jeg spiser så lenge jeg ikke overstiger forbrenningen min?

Selvfølgelig jeg fokuserer på et sunt kosthold, men dette er bare et spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror nok ikke du blir tjukk av å spise litt kaloririk frokostblanding en gang i blant :) Og så lenge du ikke overstiger dagsbehovet for kcal om dagen for mye, for ofte, så tror jeg du kan spise det med god samvittighet :)

Ok, godt å høre :) Men du skriver tror, så du er litt i tvil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å si, kall inn kall ut;-D karb legger du ikke på deg i fett, kanskje du binder litt mer vann, så ikke stress. Mest sannsynlig liker kroppen din at du spiser litt, derimot at du stresser, not so much ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver kropp reagerer forskjellig. Min hadde protestert på alle mulige måter, men det er pga div allergier. Men så lenge du er frisk og oppegående, så skal det ikke ha noe å si :)

Jeg vil gjerne ta en indikator test da jeg føler jeg reagerer på melk og korn o.l. Det jeg kjenner etter jeg spiste den frokostblanding er at blodsukkeret mitt er steget og at jeg har lyst på mer søtt. Jeg kjenner også at jeg er oppblåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tommelfingerregelen sier vel at for å få en kilo i vektoppgang må man ligge 7000 kaloirer i overskudd. Hvis du spiste mye fikk du kanskje i deg 500 kalorier? I så fall har du gått opp 71 gram.

Det går vel bra?

Jeg skal ned i vekt, så nei, det går jo egenltig ikke bra, men jeg har ikke spist godteri på flere uker nå så det er vel ikke krise. Jeg spiste vel i underkant av 300 kcal tenker jeg, så spiste jeg to laksestykker og en halv avocado fordi jeg ikke ble mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned i vekt, så nei, det går jo egenltig ikke bra, men jeg har ikke spist godteri på flere uker nå så det er vel ikke krise. Jeg spiste vel i underkant av 300 kcal tenker jeg, så spiste jeg to laksestykker og en halv avocado fordi jeg ikke ble mett.

Jo, det går helt fint. Selv om du skal ned i vekt.

Poenget mitt er at ett slikt tilfelle, eller kanskje til og med noen flere slike tilfeller ikke er noen krise. Men det er klart, å spise kalorrike frokostblandinger til frokost hver dag eller ofte er vel neppe å anbefale hvis målet er å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer når man binder vann?

Du blir bittelitt pløsete, forskjell på fettvekt og "vann". Feks, slutt å vei deg, det er en særdeles dårlig indikator på tingenes tilstand, mål heller fett%. Og nei du går ikke opp i vekt nå, kan hende du går ned fordi du faktisk spiste og kroppen slutter å være i turbostressmodus ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du blir bittelitt pløsete, forskjell på fettvekt og "vann". Feks, slutt å vei deg, det er en særdeles dårlig indikator på tingenes tilstand, mål heller fett%. Og nei du går ikke opp i vekt nå, kan hende du går ned fordi du faktisk spiste og kroppen slutter å være i turbostressmodus ;-D

Okey. Jeg veier meg aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...