Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er noen noen tips fra hvilken side og evt merke jeg kan kjøpe Koffein piller fra, som jeg kan bruke før trening? for å få litt ekstra "boost"..

Bestile D-vitaminer fra www.bigvits.com her for litt siden, da jeg ble anbefalt den siden, å da bestilte jeg merke "Now Foods" som jeg også ble anbefalt! Dette gikk kjempe fint, kom igjennom tollen og "Now Foods" virket som et merke de fleste hadde god erfaring med :)

Men så tenkte jeg å kjøpe meg koffein piller nå da..men når jeg søker på "Caffeine" på www.bigvits.com, å søker etter merket "Now Foods" kommer det opp så mange forskjellig typer Koffeinpiller, så lurte på om noen kunne gi noen tips eller råd til hva jeg burde velge, eller hva dere anbefaler?:) Evt om dere har noen andre råd :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12653-koffein-pillerf%C3%B8r-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet med slike piller er at effekten fort dabber av, og du føler du blir fullstendig avhengig av dem, som medfører at øktene uten blir med manglende motivasjon og lite futt, bare fordi det sitter i hodet. Ville i så fall anbefalt og bare drikke noen kopper kaffe. Det gjør samme nytten, er lettere tilgjengelig og kan være vesentlig mye billigere :)

"innførsel av legemidler pr. post er kun tillatt fra land innenfor EØS. Slik import er ikke tillatt for personer under 18 år."

Det er nok årsaken til at det går fint igjennom tollen siden det blir sendt fra Uk.

Fitnessbloggen publiserte nettopp en artikkel om kaffe/koffein før trening...

"Det skal sies at koffeintabletter virker noe bedre enn tilsvarende mengde koffein fra kaffe, og at det nødvendigvis ikke er ensbetydende med samme effekt, men kaffe inneholder tross alt koffein og er lett tilgjengelig."

Man får kjøpt det over disk uten resept i sverige. 115 Nok for 150 Stk 250Mg. Så jeg foretrekker å ta koffeintabletter fremfor drikke en liter kaffe før trening. (Koke- og filterkaffe 500 - 600Mg/L) Kilde:

Koffein - Folkehelseinstituttet

Jeg fant ingen rene koffeintabletter på den siden du linket til. Her er ihvertfall den jeg bruker Super Caffeine | Self Omninutrition

Koffein har også bevist effekt. Grunnen til at noen føler at det dabber av er fordi man opparbeider en toleranse. Når man føler effekten dabbe av så kutter man rett og slett ut i 2 uker. Så kommer effekten tilbake igjen.

Problemet med slike piller er at effekten fort dabber av, og du føler du blir fullstendig avhengig av dem, som medfører at øktene uten blir med manglende motivasjon og lite futt, bare fordi det sitter i hodet. Ville i så fall anbefalt og bare drikke noen kopper kaffe. Det gjør samme nytten, er lettere tilgjengelig og kan være vesentlig mye billigere :)

Med din argumentasjonsteknikk, ville økter uten kaffe bli med manglende motivasjon og lite futt og at effekten av kaffe avtar etterhvert. Koffein er koffein. Jeg lurer på det samme som trådstarter, så fint om det kommer mer saklige svar.

Selges ikke slikt i norge?

Koffeintabletter selges i norge. Men da trenger du resept.

(Vi kan takke fjortissfylla for det, da ungdommer i norge syntes det var en lur ide å ta slike sammen med alkohol. Grunnet misbruk ble det reseptbelagt.)

Uten resept får man Fenazon-Koffein tabletter, 20 stk - Apotek 1, men jeg ville unngått å dytte i meg masse smertestillende. Ikke helt bra for leveren.

Annonse

nja vesentlig billigere, når 100 kapsler koster ca en 50 lapp?

og samme nytten blir vel litt feil, når man drikker kaffe må jo kroppen selv utvinne kaffeine gjennom væske, mens gjennom tabelett får man ren kaffeine så effekten blir jo sterkere gjennom en tabelett og raskere effekt.

og effekten varer lett hele økten, faller ikke så fort.

Jeg er fast kaffedrikker, og får likevel kraftig effekt av en 200mg kaffeine tabelett vs 2 kopper kaffe før en økt som gir meg ganske lite igrunn..

ellers er jeg enig i at det er lett og kunne bli avhengig av det ekstra kicket for og trene så burde ikke tas for ofte..

til op:

ProLab, Caffeine, 200 mg, 100 Tablets - iHerb.com

bruker selv dette merket meget fornøyd, finner det på de fleste engelske nett butikker også.

Med din argumentasjonsteknikk, ville økter uten kaffe bli med manglende motivasjon og lite futt og at effekten av kaffe avtar etterhvert. Koffein er koffein. Jeg lurer på det samme som trådstarter, så fint om det kommer mer saklige svar.

Selges ikke slikt i norge?

Beklager om du mener innlegget mitt var usaklig. Jeg sa bare min mening om saken, og ba på ingen måte noen andre om å tenke det samme som meg :)

Ikke bra, jeg bestilte 3-4 pakker sammens med 100% Gold Standard Whey. Håper at det går gjennom.

Det er tillatt å kjøpe legemidler i utlandet eller via internett hvis følgende betingelser er oppfylt:

• legemidlet er til eget personlig bruk
    (personlig bruk betyr: En persons medisinske bruk av legemidler til seg selv).
  • legemidlet må være anskaffet på en lovlig måte i anskaffelseslandet
  • innførsel av legemidler pr. post er kun tillatt fra land innenfor EØS. Slik import er ikke tillatt for personer under 18 år.
  • legemidler som inneholder stoffer som anses som narkotika eller dopingmidler er ikke tillatt å innføre
  • Legemidler til dyr er ikke tillatt å få tilsendt fra utlandet.

Tollvesenet kan be om dokumentasjon på at legemidlet er til personlig bruk, ved for eksempel en legeerklæring.

Da er det setningen i midten som er mest relevant for deg :)

Om en tar, si 400 mg koffein før hver trening og kun da bygger en ikke opp nevneverdig toleranse.

Tiden mellom treningen er mer enn nok tid til få tilbake koffeinfølsomheten. Maks konsentrasjon etter ca en time, ute ca 5 timer etter det.

Da har en 19 timer frem til neste trening om en trener hver dag 43 timer om en trener 3 dager i uken. Det er forskjell på det og kronisk bruk , la oss si morgen, formiddag, ettermiddag eller jevnt inntak gjennom kaffe som fint kan komme opp i 1000 mg om dagen. En viss tilvenning forekommer, men dersom en bruker det smart er det ingenting som tilsier en skal miste effekt eller jobbe opp toleranse og være avhengig for å få en god treningsøkt.

Når en snakker om effekt av tilskudd over tid er det greit å holde seg til ting en har hold for i virkeligheten, ikke hva en mener om saken.

Halveringstiden varierer, 4-6 timer. Så det betyr at det ikke er ute av systemet etter 5 timer. Har man tatt 400mg så betyr det at etter 4-6 timer så har man fortsatt 200mg i kroppen. Og igjen så går det fort å bygge opp en toleranse. Hvis du vil unngå det mest mulig så må man jo da kutte ut kaffe og all drikke med koffein. Det kan også ta opptil 2 uker før man er helt avvendt koffein hvis man har bygget opp en høy toleranse.

Gjest Brukernavn

Koffeinpiller er flott det. De som mener at det ikke fungerer vet ikke hva de snakker om. Drikker du kaffe hver dag, så vil du nok ikke merke så veldig mye av ekstra tilskudd. Er du smart og periodiserer koffeinbruket slik at du unngår toleranse, kan du ha stor nytte av koffein. Jeg ville også anbefalt å trent uten koffein også.

Annonse

Maks konsentrasjon etter en time, utenfor maks konsentrasjon etter 5 timer. Deretter gravdis reseptortømming.

Ja. Det stemmer nok, men i innlegget du hadde før så leser man at det er helt ute etter 5 timer. Så etter 5 timer så er det jo langt unna maks konsentrasjonen. Men det er fortsatt endel igjen i systemet :)

Er det ikke litt drøyt at moderatorer på Fitnessbloggen skriver slike innlegg? Bidrar ikke dette til å degradere troverdigheten til forumets mer intellektuelle bidragsytere?

Jeg reagerer litt ekstra når posteren ikke viser tegn til litt selvkritikk, men heller avviser kritikk med at "jeg mener det er sånn" når alt i svaret rett og slett er på trynet.

Forhåpentligvis velger trådstarter å vie trådens øvrige innlegg mer oppmerksomhet, men man vet jo aldri, og i verste fall så fant ts det første svaret tilstrekkelig og ender da de facto opp som feilinformert - noe Fitnessbloggen er til for å forhindre, iallefall slik den var tenkt da den ble startet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...