Gå til innhold

Trenger litt hjelp(Kombinere styrketrening, løping,sykling og klatring)

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å sette opp et styrketrenings program som passer å kombinere med :

-Svømming 2 ganger i uka

-Kardio 2 ganger i uka (Sykling eller Jogging)

- Klatring (Blir litt sporadisk fra 0-2 ganger i uka)

Jeg tenker å trene styrke 2 ganger i uka, så tenker å satse på helkroppsprogram.

Men litt usikker på hvilke øvelser og rep/sett oppsett jeg burde kjøre nå som jeg driver med så mye annet ikke bare styrke 4 ganger i uka som jeg gjorde før,

Så noen som kunne tenke seg og hjelpe meg litt?:oops:

Fortsetter under...

Du har vel holdt på en stund, frøken, så du er vel godt kjent med de tunge baseøvelsene og slikt nå, om jeg ikke tar feil? :) Du kan fint ta et vanlig fullkroppsprogram og kjøre det to ganger i uka. Har gjort det selv i perioder når det har vært mye fokus på kondisjon, og det fungerer veldig fint det. Det krever litt ekstra innsats i forhold til å holde progresjonen gående og kjøre tungt nok, men det tror jeg du vil klare helt fint. Tøft av deg å balansere så mange ulike aktiviteter! Veldig imponerende. Bare pass på at det ikke blir for mye, kroppen trenger hvile og :)

Stemmer at jeg har holdt på en stund, og er kjent med baseøvelsene. (Men burde absolutt hatt noe veiledning når det kommer til teknikk) Får prøve å lure en av de andre fra telemark til å kunne ha teknikktrening med meg:p)Okai var det jeg lurte på igrunn, om jeg bare kinne kjøre et vanlig fullkroppsprogram eller om det var noen spesefikke øvelser jeg burde ha med, med tanke på de andre aktivitetene. Ja er mange forskjellige aktiviteter på planen nå, men håper på at det lar seg kombinere greit da jeg synes svømming og klatring er veldig gøy. Og ser jeg at det blir for mye må jeg jo bare tilpasse ting litt :)

Stemmer at jeg har holdt på en stund, og er kjent med baseøvelsene. (Men burde absolutt hatt noe veiledning når det kommer til teknikk) Får prøve å lure en av de andre fra telemark til å kunne ha teknikktrening med meg:p)Okai var det jeg lurte på igrunn, om jeg bare kinne kjøre et vanlig fullkroppsprogram eller om det var noen spesefikke øvelser jeg burde ha med, med tanke på de andre aktivitetene. Ja er mange forskjellige aktiviteter på planen nå, men håper på at det lar seg kombinere greit da jeg synes svømming og klatring er veldig gøy. Og ser jeg at det blir for mye må jeg jo bare tilpasse ting litt :)

Ser ikke noe problem i å kombinere svømming, klatring og styrketrening. Så fremt du ikke trener på et veldig høyt nivå, så synes jeg ikke det heller skal være en vesentlig faktor i hvordan du velger å trene. Ift. klatring så er det jo en fordel med stor styrke i armer og rygg, men om du ikke liker hangups-varianter (supinert/pronert/hammergrep), så synes jeg du like godt kan starte med nedtrekk.

Om du har noen som kan hjelpe det med øvelsesteknikken i baseøvelser, vil det være det beste.

Ser ikke noe problem i å kombinere svømming, klatring og styrketrening. Så fremt du ikke trener på et veldig høyt nivå, så synes jeg ikke det heller skal være en vesentlig faktor i hvordan du velger å trene. Ift. klatring så er det jo en fordel med stor styrke i armer og rygg, men om du ikke liker hangups-varianter (supinert/pronert/hammergrep), så synes jeg du like godt kan starte med nedtrekk.

Om du har noen som kan hjelpe det med øvelsesteknikken i baseøvelser, vil det være det beste.

Regnet ikke med at det var noe problem, men tenkte å høre her siden det er så mye flinke folk her.

Fordi det kunne være ting jeg burde ta hensyn til, som jeg ikke hadde tenkt over selv.

Og nei trener nok ikke på noe høyt nivå i verken klatring eller svømming.

Okai, da vet jeg at jeg helt fint kan kjøre et vanlig fullkroppsprogram:)

Tusen takk for svar :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...