Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

På treningseneteret jeg er har vi bare en stang, og den er gjerne opptatt. Dessuten er det litt "skummelt" for en fiskebolle som meg å starte med den, det får komme etterhvert som styrken øker.

Problemet er at alle treningsprogram (feks. starting strenght) kun har øvelser med stang. Jeg tenkte bruke treningsapparatene i salen eller evnt. manualer. Har dere noen tips til hvilke øvelser/apparater jeg helst burde prioritere? Og hvordan jeg bør variere dagene? (vil ikke trene ben dagen før cardio, så greit å dele opp i en slags 2-splitt)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12478-styrketrening-uten-stang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

knebøy med stang ---> Goblet squat

Benkpress med stang ---> benkpress med manualer

markløft med stang....???

skulderpress med stang ---> arnoldpress

Det er ihvertfall noen eksempler på alternative øvelser =) Alle med manualer. Dette vil selvfølgelig ikke bli helt det samme som å trene med stang, og hvorvidt det er fornuftig å trene startingstrength med de øvelsene kan jeg ikke utalle meg om.

Markløft veit jeg ikke med, kanskje rygghev ? det blir jo ikke det samme i det heletatt, men du trener ihvertfall ryggen.

Det finnes et hav av gode hanteløvelser.

Fremside: Bulgarske utfall

Bakside: Strake markløft

Bryst: Benkpress med manualer

Bryst: Floor press med manualer

Rygg: En-arms roing / Kroc rows

Rygg: Shrugs

Skuldre: Arnoldpress

Skuldre: Sidehev

Biceps: Hammercurl

Triceps: JM-press

Annonse

Mange gode øvelser her. Synes dog det er viktig å påpeke at samtlige har startet på veldig lav styrke og jobbet seg oppover: du bør ikke føle deg redd for å ta ibruk stangen selv om du har lite vekter på. Jeg ser mye heller en nybegynner jobbe med dybde og teknikk i knebøy med naken stang enn en bro lesse på med 40kg for å kjøre bicepscurl ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...