Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en mannlig venn som er ute etter trening- og kostholdsprogram for å gå ned i fettprosent. Han er spinningsinstruktør to ganger i uken og trener styrketrening tre ganger i uken. Han ønsker å vedlikeholde muskelmassen han har, han er godt bygd, men samtidig få vekk litt mage og "heng på sidene" som han kaller det ;) motivasjonen hans er en reise til Thailand han skal på i desember. Jeg har selv fulgt Silje Mariela sitt program fat attack og jeg tror han ble inspirert av det. Vi har prøvd å leite litt på nett etter noe som passer han, men det var ikke så lett å finne frem. Noen som kan hjelpe?? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12240-g%C3%A5-ned-i-fettprosent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han er spinninginstruktør må det da være noen som jobber på gymmet som kan hjelpe han? :confused:

Beste måten å miste fett på er jo kcal underskudd + litt cardio her og der.

Viktigste av at er styrketrening nå man ligger i kcal underskudd. Om man ønsker å beholde den muskelmassen man har oppnådd.

Hvis han trener styrke tre ganger i uken og spinning to ganger i uken så høres det jo ut som at han har en grei treningsrutine. For å gå ned i fettprosent må han jo innta mindre energi enn han bruker, og kanskje legge på litt ekstra proteiner for å ikke tape muskelmasse. Kanskje kjøre på med en ekstra cardio-økt i uka, gjerne noe annet enn spinning, f.eks løping for å få litt variasjon.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...