Gå til innhold

Strekkmerker


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kremer hjelper ikke, ikke mot noe annet enn at de kan hjelpe til å bevare fuktigheten i huden din. Strekkmerker er arr i lærvevet under huden og dessverre finnes det ikke en eneste krem som tar de bort. Det finnes derimot midler som kan hjelpe å gjøre dem mindre synlig, f.eks hvetekimolje, alt med e-vitamin i, kollagentilskudd etc.

Jeg har veid 140 kg fordelt på 159 cm. Jeg har strekkmerker. Jeg har dem på armene, på ene skuldra av alle ting, brystene, magen, men rart nok ikke på beina. Jeg har hatt dem så lenge at jeg kjenner at jeg kunne ikke brydd meg så mye mindre om det. De bleknet veldig da jeg begynte å massere meg med hvetekimolje. Jeg er ikke flau over dem lengre, men klart - kommer det noe revolusjonerede som virker så kanskje jeg prøver. Hvis jeg noensinne skulle trengt f.eks armplastikk ville jeg kanskje også bedt dem kutte vekk huden med strekkmerkene på :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Grøsser bare jeg leser strekkmerker :banghead:

Etter svangerskapet så kjenner jeg alt for godt til de , har de på magen. De falmer jo med årene men enn om gutten min går på skolen nå så ser magen ut som jeg fødte i går.

De har som sagt falmet men er veldig markerte , eneste rådet jeg har er å skrubbe området i dysjen , få igang produsksjonen av nye hudceller.

Om sommeren bruker jeg å ta sol også jukser litt med selvbruning på magen for mindre synlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...