Gå til innhold

5/3/1 og bygging

Anbefalte innlegg

5/3/1 and Bodybuilding - JimWendler.com

Ferdig oppsatt 4 splitt med utgangspunkt i 5/3/1 men fokus på bygging.

The main movement stays the same and keeps strength in the program. This allows you to progress from week to week and actually get stronger, something lacking in about 99% of non-assisted bodybuilders’ routines.

When you push the assistance in the program below, keep the reps on the final set to just the bare minimum or just slightly over.

For conditioning, I highly recommend 30-40 minutes of walking every day. Yes, walking. If you’re asking why something so non-strenuous: if physique goals are your only concern, do not let the conditioning take away from your recovery.

Here’s a sample template:

Day 1: Shoulders and Biceps

• Standing Military Press – 5/3/1
  • DB Military Press – 4 x12
  • Side Laterals/Rear Laterals – 4 x12
  • Barbell Curls – 4 x12
  • Preacher Curls – 4 x10

Day 2: Back

• Deadlift – 5/3/1
  • Bent Over Rows – 4 x12
  • Chin ups – 4 x10 (or do Lat Pulldowns)
  • Good Mornings – 4 x10
  • Hanging Leg Raises – 4 x12

Day 3: Chest and Triceps

• Bench Press – 5/3/1
  • Weighted Dips – 4 x10
  • DB Flyes – 4 x12
  • Triceps Pushdowns – 5 x 20
  • Push ups – 4 sets to failure

Day 4: Legs and Abs

• Squat – 5/3/1
  • Leg Press – 5 x 15
  • Leg Curls – 5 x 15
  • Leg Extensions – 4 x12
  • Ab Wheel – 4 x12

Og legg spesielt merke til den ene kommentaren under:

Comment by Al — September 18, 2011 @ 8:32 am

Why can’t anyone just read the template without sharing what they do and and how they would make it different. If we wanted your fucking template we’d log on to your fucking website. Just shut the fuck up and choose to use jim’s (the guy with the 1000 lbs squat) or not"

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12133-531-og-bygging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ska vurder å kjør programmet etter 5x5 :)

Litt offtopic men eirich som det står.

For conditioning, I highly recommend 30-40 minutes of walking every day. Yes, walking. If you’re asking why something so non-strenuous: if physique goals are your only concern, do not let the conditioning take away from your recovery.

Vil 15 min med complexes/crossfit på hviledagene hemme mye for framgangen på 5x5, sålenge jeg spier nok? Er på jakt etter litt bedre kondis sjø :p Men styrke er første pri!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12133-531-og-bygging/#findComment-472842
Del på andre sider

Ska vurder å kjør programmet etter 5x5 :)

Litt offtopic men eirich som det står.

Vil 15 min med complexes/crossfit på hviledagene hemme mye for framgangen på 5x5, sålenge jeg spier nok? Er på jakt etter litt bedre kondis sjø :p Men styrke er første pri!

15min complexes/crossfit ødelegger nok ingen ting nei, vi snakker 15 min. Spesielt på 5x5.

For å kommentere det du siterte så sier han ganske tydelig at om målet er utelukkende fysikken (ikke bedre kondis i tillegg) så anbefaler han å gå. Nå kan man velge å høre på han eller ikke, men det får man bedømme selv.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12133-531-og-bygging/#findComment-472921
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...