Gå til innhold

Anbefalte innlegg

56182-aa4c894529a2fd24d60a427538a5febd.jpgVeier ca. 65kg og er 170+.

Slik ser altså magen min ut...veldig misfornøyd! Klarer ikke å få vekk fettet fra sidene og nederst. Målet er å få fram six-packen til slutt, men da krever det ihvertfall at jeg får vekk dette..

Ligger på vel 500kcal om ikke mer underskudd per dag, får i meg 2g proteiner / kg & trener styrke samt kondisjon 3+ ganger i uken. Er fornøyd med bryst & armer, gjør nesten hva som helst for å få vekk magefettet så lenge jeg ikke mister mye muskelmasse.

Er det kostholdet jeg er nødt å gjøre noe med eller hva tror dere? Hvor lang tid tar det ca før jeg får vekk det fettet hvis jeg mister ca. 1kg fett per uke?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11988-g%C3%A5r-ikke-ned-i-vekthjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du ned i vekt eller mister fett andre steder på kroppen? Dersom det står stille på alle punkter over tid (mer enn 2 uker) så tror jeg nok du har kalkulert feil på hvor mye energi du faktisk bruker og dermed ikke har 500 kcal i underskudd.

Er også lettere å få fram sixpack om du har litt mer muskler på kroppen så ikke bruk all tiden på å fjerne 3-4 kg fett når du hadde fått bedre resultat av å legge på deg noen kg muskler.

kiz.. du skal ikke gå ned i vekt. 170+ på 65kg er vell runf ideal vekta. /bmi) men de fleste med synlig bra muskelmasse i den høyden ligger på 75+ start å se på kostholdet ditt. du vet va de sier six.pac = 30%trening og 70% kosthold.

Lå på litt over 70kg for vel 6 uker siden, gikk fort ned til 66kg og har fulgt samme matprogram hele tiden, men så stoppet det plutselig å gå ned. Jeg har en del muskler på kroppen fra før av, har 2 cycling og CrossTraining timer på SATS i uken + at jeg driver med annen fysisk aktivitet i gym & på fritiden med venner... Jeg spiser veldig lite mat og når langt ifra opp til 1800kcal, utenom på lørdager, så er ganske sikker på at jeg har et solid underskudd, men ser INGEN RESULTATER.

Lå på litt over 70kg for vel 6 uker siden, gikk fort ned til 66kg og har fulgt samme matprogram hele tiden, men så stoppet det plutselig å gå ned. Jeg har en del muskler på kroppen fra før av, har 2 cycling og CrossTraining timer på SATS i uken + at jeg driver med annen fysisk aktivitet i gym & på fritiden med venner... Jeg spiser veldig lite mat og når langt ifra opp til 1800kcal, utenom på lørdager, så er ganske sikker på at jeg har et solid underskudd, men ser INGEN RESULTATER.

hvor lenge har du stått stille? Det er helt vanlig at det stopper opp en sund. Jeg brukte vel 6-8 uker på 1 kg nå sist på underskudd etter å ha rast ned i begynnelsen.

Tålmodighet :)

Annonse

Har kuttet ut alt som heter pizza, sjokolade, brød, chips, brus bare sånn at det er sagt.

Har 3 måltider dagen, med 1 mellommåltid på skolen.

- Til frokost tar jeg 2 grove knekkebrød med kort skinke og 1 glass melk (2dl)

- På skolen spiser jeg 2 frukter (varierer fra dag til dag hvilke typer).

- Til middag spiser jeg ofte fisk, kylling-retter, thailandsk mat (sterk). Ikke store mengder.

- Til kvelds tar jeg meg ofte litt frukt og 1 proteinshake.

Drikker 3L iskaldt vann i tillegg fordelt utover dagen som jeg har lest skal forbrenne ytterlige 80kcal.

hvor lenge har du stått stille? Det er helt vanlig at det stopper opp en sund. Jeg brukte vel 6-8 uker på 1 kg nå sist på underskudd etter å ha rast ned i begynnelsen.

Tålmodighet :)

Huff, 6-8 uker?? Jeg har vært stuck i ca 2 uker på samme vekt...Siste uken har jeg trent enda hardere siden jeg ikke fikk noen resultater uken før.

Huff, 6-8 uker?? Jeg har vært stuck i ca 2 uker på samme vekt...Siste uken har jeg trent enda hardere siden jeg ikke fikk noen resultater uken før.

Helt normalt. Bare fortsett i samme tralten så år du plutselig en wooosh. Ser ut som du spiser litt lite dog, er dette nok proteiner altså?

2 uker er helt normalt, men etter 2 uker uten framgang kan det også være lurt å gjøre litt små justeringer på dietten. Som regel er det mer hensiktsmessig å kutte litt mer på kaloriene enn å bare trene enda hardere.

I forhold til kostholdet ditt ville jeg hatt litt mer proteiner til frokost og lunsjen din. Litt rester fra middagen før er f.eks glimrende å ha med i matpakken.

Drikker du for mye vann kan også det føre til feil balanse i mineraler i kroppen samt at du holder mer væske, så drikk når du er tørst og ikke sett som noe mål å drikke 3L vann til dagen.

Helt normalt. Bare fortsett i samme tralten så år du plutselig en wooosh. Ser ut som du spiser litt lite dog, er dette nok proteiner altså?

Lager nesten alltid middager som inneholder mye proteiner og drikker proteinpulver for å dekke resten av proteinbehovet :) Skal ta å følge tipsene dere kommer med, ta bilder og se om det kommer resultater etterhvert.

2 uker er helt normalt, men etter 2 uker uten framgang kan det også være lurt å gjøre litt små justeringer på dietten. Som regel er det mer hensiktsmessig å kutte litt mer på kaloriene enn å bare trene enda hardere.

I forhold til kostholdet ditt ville jeg hatt litt mer proteiner til frokost og lunsjen din. Litt rester fra middagen før er f.eks glimrende å ha med i matpakken.

Drikker du for mye vann kan også det føre til feil balanse i mineraler i kroppen samt at du holder mer væske, så drikk når du er tørst og ikke sett som noe mål å drikke 3L vann til dagen.

Takk for tipsene! Visste ikke det om vann...Pleier å drikke ganske mye selvom jeg ikke er tørst for å dekke 3L per dag. Noen ansatte på SATS sa at jeg minst burde ha i meg 2.5L vann skjønner du.

Fikk en pakke med Pro Clinical HYDROXYcut Lose Weight tabletter nå i uken, så får håpe det hjelper på også :)

Annonse

vil å anbefale å trene styrke(vekter) 3 gang i uken til å starte med. og cardio 1-2 gang. start med et enkelt fullkropsprog. de første 6-8ukene for en fin basis for så gå videre til et f.eks 2 splitt. :)

Driver allerede med styrke 3 ganger i uken og utholdenhet via gruppetimer på SATS 3 ganger i uken :) Har fått styrkeprogram av personlig trener.

Takk for tipsene! Visste ikke det om vann...Pleier å drikke ganske mye selvom jeg ikke er tørst for å dekke 3L per dag. Noen ansatte på SATS sa at jeg minst burde ha i meg 2.5L vann skjønner du.

Fikk en pakke med Pro Clinical HYDROXYcut Lose Weight tabletter nå i uken, så får håpe det hjelper på også :)

i would save that money.... keep it simple stupid ;)

i would save that money.... keep it simple stupid ;)

Haha! Er som regel en ganske utålmodig person, så ønsker resultater fortest mulig! Penger er heller ikke noe stort problem for å si det slik, så prøver meg fram og ser om noe funker :p

Haha! Er som regel en ganske utålmodig person, så ønsker resultater fortest mulig! Penger er heller ikke noe stort problem for å si det slik, så prøver meg fram og ser om noe funker :p

Da ville jeg kjøpt piller for bedre tålmodighet, det finnes sikkert :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...