Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjører i dag følgende øvelser med 3*8

Økt 1

Knebøy,tåhev, chins,skulderpress, stående roing, sittende roing, nedtrekk og bieceps curl

Økt 2

Markløft, beinpress, benkpress,skråbenk,flyes, Kabel krysstrekk, dips, triceps pushdown, benk smalt grep

Trener mandag, onsdag og fredag.. (rolig cardio lørdag/søndag)

Kjørte bein alle dager i starten, men har nå gått ned til å kjøre dette på mandag og fredag. Da jeg liker å kjøre disse øvelsene tungt (i mitt hode tungt)

Hvordan ser antall øvelser ut? Bør jeg legge til noen/fjerne noen?

Hvor mange øvelser er optimalt per muskelgruppe?

Andre innspill så fyr løs;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11930-hvor-mange-%C3%B8velser-per-muskel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal det sies at jeg har drevet med dette i 7mnd bare og ikke fått hjelp til å sette opp program. Rett og slett lest her på forumet, prøvd mange øvelser som dere har anbefalt og plukket ut de jeg liker..

Så skrik gjerne ut om dere mener at dette ikke ser optimalt ut..

Kjører i dag følgende øvelser med 3*8

Økt 1

Knebøy,tåhev, chins,skulderpress, stående roing, sittende roing, nedtrekk og bieceps curl

Økt 2

Markløft, beinpress, benkpress,skråbenk,flyes, Kabel krysstrekk, dips, triceps pushdown, benk smalt grep

Trener mandag, onsdag og fredag.. (rolig cardio lørdag/søndag)

Kjørte bein alle dager i starten, men har nå gått ned til å kjøre dette på mandag og fredag. Da jeg liker å kjøre disse øvelsene tungt (i mitt hode tungt)

Hvordan ser antall øvelser ut? Bør jeg legge til noen/fjerne noen?

Hvor mange øvelser er optimalt per muskelgruppe?

Andre innspill så fyr løs;)

Jeg synes dette ser helt enkelt og OK ut! Men det er klart at hvis du VILL, så kan du ta bort en del øvelser. Spørsmålet er jo egentlig hva du vill. Hvis du syns det er gøy og motiverende med disse øvelsene, go for it. Hvis du ønsker å kutte ned tiden på trening, kanskje du skal fokusere mer på de øvelser som gir deg mer 'bang for the buck'.

I mine øyne eksisterer ikke "Optimalt". Det aller beste er variasjon og progresjon. Så hvis du har følgt dette programmet i 7 måneder, er det nok tid for å prøve noe nytt.... ;)

Så ikke helt gjennom programmet ditt, men kjører du økter på 2 t +, øker du kortisolnivåene mye i kroppen, som bryter mer ned muskelmasse enn det du får bygget opp. Så effektive økter, med 2-3 gode øvelser er bra, ikke vits å kjøre på med 17 øvelser på biceps bracci:P

Annonse

Både chins og nedtrekk er ikke nødvendig. Heller ikke å trene bare biceps og å ta 2 ro-øvelser. Jeg ser du har 3 benkøvelser og både triceps og dips. Det er heller ikke nødvendig. Her kan du velge 1 benkøvelse og enten triceps eller dips og 1 roøvelse. Jeg ville lest om variasjon av rep. for at du ikke skal stagnere.

Mitt innspill, om du har liten kompetanse innen trening. Hvorfor ikke bare velge et ferdig oppsatt program som er laget av noen som har det ? :)

Vet ikke helt hvorfor, men syns det er spennende og prøve å finne frem til mitt eget program. Ser jo nå at jeg må gjøre endringer..

En annen ting er at jeg har plukket ut de øvelsene jeg liker og som jeg føler jeg får god kontakt med.. Håper jo at kompetansen skal komme etterhvert, derfor jeg også stiller spm her..

Sånn er jeg også, at jeg vil velge selv. Å se på ferdige program først og så ta i betraktning egne ønsker og lage et kompromiss er det jeg gjør. Man lærer noe av å lese begrunnelsene for at et program er som det er. Jeg anbefaler deg å lese forskjellige forslag så ser du hva som går igjen, samt lærer noe nytt. Det er flere tråder her inne med anbefalte program.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...