Gå til innhold

Trene opp kjernestyrke og bli sterk med treningsball? Tim Sharp


Rabiosa

Anbefalte innlegg

http://www.theactivechannel.com/search/index.php?search=6+pack+in+4+weeks&x=0&y=0

Kom over denne videorekken da jeg så litt på Jodie Marsh på google (er jo imponert over hva hun har fått til), og ble nysgjerrig på om noen faktisk trener eller har trent på denne måten?

Hva syntes du? Er jo vannvittig vanskelig å holde seg oppå en slik ball uten støtte men ble litt inspirert til å prøve det i noen uker (må ned i kjelleren å lete opp ballen min!) for å se. Ser for meg at det er en god ting å bruke for å skape grunnlag for styrketrening med frivekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med det Robert sier, det finnes en haug med aktiveringsøvelser for kjerne som gir bedre resultater mtp styrketrening :)

F.eks dynamiske planker, slynge-trening, ipsilateral trening osv :)

Skal søke på disse å se hva de dreier seg om, tusen takk for tips, trenger alle jeg kan få :) (youtube er så genialt)

Må bare kvitte meg med 39 i feber og nasty influensa nå så skal jeg prøve! Må sette opp et treningsprogram, skal skrive ut RYP å ta med ned på gymmen for å få veiledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt alt som kjør ting ustabilt aktiverer en eller annen form for en eller alle tre forskjellige core ;) Bare husk at desto balansen mellom core og styrketrening er motsatt av hverandre mtp på stabilitet. Dvs maks kraft = krever 100% stabilitet mot Maks aktivering av core = tilnærmet lik 100% ustabilitet. Noen velger å gå 50/50 andre velger å separere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja dette må jeg finne ut av!

Planen min er å kjøre en runde med styrke av kjernemusklaturen før jeg tar vektene, slik at jeg føler at jeg har 'aktivert' kjernen på en måte (dæng, særdeles flink til å forklare hva jeg mener....:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok anbefale at du også løfter noe vekter i starten, selv under læringsfasen. Som nevnt over, kjør veldig lett. Kjernemuskelaturen spiller en mye større rolle først når du går opp i vekter og det stilles krav til stabilitet. Spesielt mtp core for hofte og øvre rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må gjøre det tror jeg, skal få de der nede til å vise meg alt skikkelig sånn at jeg ikke gjør ting feil og ender med å skade meg selv på en eller annen måte. :rolleyes:

Ok, så sjekke ut dynamiske planker, slynge-trening, ipsilateral trening , lære å bruke vekter riktig, smekke inn en herlig time yoga eller pilates alt etter hva de har, og så starte på RYP programmet når jeg behersker vektene riktig. Synes det var en fin plan å starte med jeg :D Kjempeglad for hjelpen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er glad i å trene, trente tre dager i uka før, men blir en rolig start nå :) Er så vannvittig svak i kroppen at her må jeg ta ting saktere enn jeg liker.

Gleder meg til å starte med vektene nå ja, snedig at jeg som ikke eier tålmodighet plutselig etter to unger er stikk motsatt! Håper jo da at jeg ikke blir for utålmodig. Hjelper masse å lese her inne og på andre forum (fy meg), er et langsiktig prosjekt dette :thumbsup:

Er forresten et supert forum, og fitnessbloggen er super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...