Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har startet med trening, og trent i ca. 1 mnd. Nå, og begynner og merke fremgang. Men det er kostholdet det ligger igjen på, selv om jeg ikke har tenkt å bli SUPERstrict har jeg vært innom tanken å bytte ut en eventuell frokost eller kveldsmat med en proteinshake? Vil man få i seg den næringen man har behov for?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11929-proteinpulver-shake-som-m%C3%A5ltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les hva som står på boksen/posen, er 99% sikker på at det står at kosttilskudd ikke skal erstatte et variert kosthold. Er greit å ta en shake i ny og ned hvis du er på farten, men ordentlig mat er det beste. Hvis du vil ha shake til frokost, prøv hvertfall å få i deg noe fiskeolje og havregryn i tillegg..

Whey proteinpulver er et dritbra produkt.

Om man velger å definere det som tilskudd eller ei (Jeg gjør det ikke, jeg ser på det som et måltid. Kveldsmaten min i går var en dobbel proteinshake.), så er det et faktum at det er en bedre proteinkilde enn alt av "naturlig" mat. Videre er whey bra for immunforsvaret og helsa generelt. Referanser i linken under.

"Yet, when combining the results of standard ranking methods (biological value, protein efficiency ratio, net protein utilization, and protein digestibility corrected amino acid score), whey has a higher total than all other proteins tested, including beef, egg, milk, and soy."

The Dirt on Clean Eating | Wannabebig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...