Gå til innhold

ErnæringsTerapi


New Life

Anbefalte innlegg

Kom over en artikkel og lurer på om det er verdt penga å ta en slik undersøkelse.

se kildenhelse.no , eller les:

Ernæringsterapi

Naturopati er en en helhetlig behandlingsform som forener medisinsk basiskunnskap med moderne forskning og ernæringsterapi. Målet med behandlingen er å støtte kroppens selvhelbredende evner, enten for å øke kroppens fysiske og psykiske velvære eller for å behandle og forebygge sykdom.

En Naturopat legger stor vekt på ernæring og kosthold, men kan også bruke urtemedisin, fotsoneterapi og øreakupunktur som understøttenede behandling eller som selvstendig terapiform.

Ernæringsterapi og kostholdsveiledning går hånd i hånd, men ernæringsterapi er mer utdypende og krever mer av både pasient og terapeut. Så dette tilbudet vil være bra for de med gjentatte plager/infeksjoner eller kroniske lidelser, mens kostholdsveiledning vil passe for de som vil gjøre enkle forandringer, spise sunnere og rett og slett få litt basiskunnskap om mat.

ERNÆRINGSTERAPI:

Ved første besøk gjør jeg en grundig kartlegging av livsstil, kostvaner, og helsehistorie. Deretter setter jeg opp et behandlingsopplegg som er spesielt tilpasset deg.

Jeg legger stor vekt på at du som pasient blir involvert i prosessen frem mot bedre helse. Dette gir best mulighet for varig resultat.

KOSTHOLDSVEILEDNING:

- enkle kostholdsendringer

- tips og råd

- økt forståelse av matens betydning.

Ernæring og kostholdsveiledning kan hjelpe deg som har fordøyelsesproblemer, allergier, intoleranser, eksem, svekket immunforsvar, blodsukkerproblemer, vektproblematikk, angst/nedstemthet, betennelsestilstander.

Dr. Strand tilbyr også laboratorieanalyser gjennom laboratorier i utlandet.

Eksempler er fullblodsanalyser mhp mineral /vitaminstatus, avanserte matintoleransetester, samt funksjonelle tarmundersøkelser.

Er litt i tvil og lurer på hva du mener om det? Er det vredt penga? Er det vits?

Vil det gi bedre treningsresulater/helse fordi kostholdet er mer tilpasset meg og min kropp?!

Kosthold kombinert med trening er en viktig del for å oppna det man ønsker...

Hva tror du? Er dette noe du vil teste ut selv?

for mer info:

http://www.kildenhelse.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...