New Life Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Kom over en artikkel og lurer på om det er verdt penga å ta en slik undersøkelse. se kildenhelse.no , eller les: Ernæringsterapi Naturopati er en en helhetlig behandlingsform som forener medisinsk basiskunnskap med moderne forskning og ernæringsterapi. Målet med behandlingen er å støtte kroppens selvhelbredende evner, enten for å øke kroppens fysiske og psykiske velvære eller for å behandle og forebygge sykdom. En Naturopat legger stor vekt på ernæring og kosthold, men kan også bruke urtemedisin, fotsoneterapi og øreakupunktur som understøttenede behandling eller som selvstendig terapiform. Ernæringsterapi og kostholdsveiledning går hånd i hånd, men ernæringsterapi er mer utdypende og krever mer av både pasient og terapeut. Så dette tilbudet vil være bra for de med gjentatte plager/infeksjoner eller kroniske lidelser, mens kostholdsveiledning vil passe for de som vil gjøre enkle forandringer, spise sunnere og rett og slett få litt basiskunnskap om mat. ERNÆRINGSTERAPI: Ved første besøk gjør jeg en grundig kartlegging av livsstil, kostvaner, og helsehistorie. Deretter setter jeg opp et behandlingsopplegg som er spesielt tilpasset deg. Jeg legger stor vekt på at du som pasient blir involvert i prosessen frem mot bedre helse. Dette gir best mulighet for varig resultat. KOSTHOLDSVEILEDNING: - enkle kostholdsendringer - tips og råd - økt forståelse av matens betydning. Ernæring og kostholdsveiledning kan hjelpe deg som har fordøyelsesproblemer, allergier, intoleranser, eksem, svekket immunforsvar, blodsukkerproblemer, vektproblematikk, angst/nedstemthet, betennelsestilstander. Dr. Strand tilbyr også laboratorieanalyser gjennom laboratorier i utlandet. Eksempler er fullblodsanalyser mhp mineral /vitaminstatus, avanserte matintoleransetester, samt funksjonelle tarmundersøkelser. Er litt i tvil og lurer på hva du mener om det? Er det vredt penga? Er det vits? Vil det gi bedre treningsresulater/helse fordi kostholdet er mer tilpasset meg og min kropp?! Kosthold kombinert med trening er en viktig del for å oppna det man ønsker... Hva tror du? Er dette noe du vil teste ut selv? for mer info: http://www.kildenhelse.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Espelund Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Skeptisk. Om jeg skulle brukt penger på noe fra et sånn sted så hadde det vært mineral/vitamin (som man får gratis hos legen), eller matintoleransetester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
New Life Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 Skeptisk. Om jeg skulle brukt penger på noe fra et sånn sted så hadde det vært mineral/vitamin (som man får gratis hos legen), eller matintoleransetester. Takk for ditt svar Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg liker konseptet, Men jeg tror man må ha veldig mye erfaring og kunnskap for og kunne arbeide med/som dette så det er sikkert veldig få som bedriver med dette. Men Veldig interresant tema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.