Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, så gjerne flytt den til riktig sted.

Trener styrketrening mandag, tirsdag, torsdag og fredag, men har lyst til å begynne med litt kondisjonstrening igjen. Jeg vil ha onsdag, lørdag og søndag som fridager, så lurte på om hvor bra det er å løpe før/etter styrkeøkta. Siden jeg trener x-size tenke jeg kanskje å løpe på mandag, torsdag og kanskje fredag.

Lurer også på hvor bra kondisjonstrening gerilja kardio er, hadde vært greit siden det tar såpass kort tid.

Takk for alle tips :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11754-l%C3%B8ping-og-styrke-p%C3%A5-samme-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, så gjerne flytt den til riktig sted.

Trener styrketrening mandag, tirsdag, torsdag og fredag, men har lyst til å begynne med litt kondisjonstrening igjen. Jeg vil ha onsdag, lørdag og søndag som fridager, så lurte på om hvor bra det er å løpe før/etter styrkeøkta. Siden jeg trener x-size tenke jeg kanskje å løpe på mandag, torsdag og kanskje fredag.

Lurer også på hvor bra kondisjonstrening gerilja kardio er, hadde vært greit siden det tar såpass kort tid.

Takk for alle tips :)

Ta kondisjonstrening ETTER styrketreninga :)

Og om jeg ikke tar feil, så er geriljakardio og intervaller mest for fettforbrenning. tror nok det å løpe 3000x3 med rundt 50-80% av maxpuls er mer effektiv for bedre kondisjon.

Ta kondisjonstrening ETTER styrketreninga :)

Og om jeg ikke tar feil, så er geriljakardio og intervaller mest for fettforbrenning. tror nok det å løpe 3000x3 med rundt 50-80% av maxpuls er mer effektiv for bedre kondisjon.

Jeg tenkte også mest på etter ja. Hørt mye bra om 4x4 også, prøvd det?

Jeg tenkte også mest på etter ja. Hørt mye bra om 4x4 også, prøvd det?

Gjorde det en ganger før, så kom da sommerferien og kondisen gikk rett ned i dass.

Anbefaler 4x4 eller en løpetur på rundt 30-60 minutt med en puls på 55-85% av maxpulsen.

Derfor bør du trene intervall Der kan du lese litt mer om kondisjon/langkjøring og intervaller :)

tror jeg skal prøve meg på litt 4x4 jeg. Men bare så jeg har skjønt det riktig så er det 4 drag på 4 minutter? også har jeg 2 min pauser mellom dem?

Ikke stopp opp i de pausene, bare kjør litt roligere :)

Men jeg anbefaler også at du har en langkjøring av og til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...