Gå til innhold

Vondt i hofter etter knebøy


Fredrik

Anbefalte innlegg

Hey.

Har opplevd i det siste at jeg under tung bøy kjenner det strekker på innsiden av låret, mot hofteleddet. Og utover dagen jeg har tatt bøy kan jeg oppleve litt småvondt i hofteleddet, litt den samme følelsen man får når leddet ikke er heelt på plass og man får et lite "popp" der.

Hva kan det komme av? Mye rart med kroppen for tida, sliter litt med ene albuen og, der virker det som om tricepsfeste eller noe ved albuen er hovent og rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke årsaken, men vil tippe teknikken kan hjelpe på. Selv har jeg tidligere kjent smerter på samme sted ved knebøy 130kg+. Tidvis var det slik at 150+ noen ganger ble umulig pga intense smerter. Måtte ta en lang pause, og jobber nå med tekikken for å presse riktig. Hittil er smertene uteblivende.

Når du først har fått de, hjelper det med massasje. :) Det er noe du selv kan gjøre. Er ikke vanskeligere enn å flytte litt hit og dit på det ømme stedet, så skal du se at det blir bedre.

---

Så håper jeg mine personlige erfaringer hjelper til noen med mer generell kunnskap og allvitenhet svarer på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så rart, for det er ikke noen endringer i teknikken. Heldigvis er det ikke uutholdelig vondt, det er bare som om det strekker noe veldig. Startet for litt siden å ta noe squat to stand osv, og problemene kom egentlig etter det. Skal prøve å endre litt på teknikk, da spesielt vinkling på føtter, tror det kanskje kan hjelpe...

Massasje burde jeg prøve ja! Skulle ikke vært singel nå :D

Takk, Thomas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...