Venum Skrevet 30. august 2012 Skrevet 30. august 2012 Nyskjerrig på hva andre medlemmer her har i hvilepuls. Det skal visstnåkk ha en sammenheng med hvor god form du er i? Og helt sikkert andre faktorer og... Min hvilepuls er på 52 målt i ambulanse med datautstyr... Siter
Venum Skrevet 30. august 2012 Forfatter Skrevet 30. august 2012 "Oddis skrev: 42-43 DET må jeg si ... Siter
Venum Skrevet 30. august 2012 Forfatter Skrevet 30. august 2012 "Oddis skrev: 42-43 "02-snapper skrev: 44 Som ambulansepersonellet sa, kommer en på området 35-40 begynne det å bli farligt, pga hjertet ikke får den pumpekrafta å minuttvolumet en skal ha. Noen med andre meninger her ? Siter
02-snapper Skrevet 30. august 2012 Skrevet 30. august 2012 Det kommer veldig annpå helsa ellers også - og årsaken til lav HF. Jeg hadde anoreksi som 18 åring og pulsen falt til 36... Da var det oppkopling mot maskiner og 2 døgn overvåkning...Da var andre ting også ustabilt - vekt, elektrolytter, næringsmengde osv.. og ikke minst meget lavt blodtrykk. Noen er også født med lav hvilepuls - moren til typen min har hvilepuls på rundt 48 - men finnes ikke særlig aktiv eller trent... Meget "gjennomsnittlig" 50 åring Nå derimot er det resultat av mange års sykling - så jeg har ikke fått noe beskjed om at det er ugunstig Det kommer nok ann på helheten. Siter
Lz'Pv Bruh Skrevet 30. august 2012 Skrevet 30. august 2012 "Venum skrev: Som ambulansepersonellet sa, kommer en på området 35-40 begynne det å bli farligt, pga hjertet ikke får den pumpekrafta å minuttvolumet en skal ha. Noen med andre meninger her ? lå på sykehuset med 35 i hvilepuls(hadde myokarditt), ifølge kardiologene er ikke det en hvilepuls som er farlig hvis den er et resultat av trening (Noe den ikke var hos meg, pleier å ligge på rundt 45) Siter
Chilli Skrevet 30. august 2012 Skrevet 30. august 2012 Sist hvilepulsen min ble målt - med ekg, var den på 38! (men da gikk jeg på betablokkere som senker pulsen, så det var juks! ) Jeg vet ikke hva min egentlig hvilepuls er, men om jeg husker riktig var den rundt 50-55 før. Så jeg er nok litt trent like vel Siter
Oddis Skrevet 30. august 2012 Skrevet 30. august 2012 Hvor mye varierer dere mellom formiddags og kveldspuls? Jeg hadde 43 før trening i dag sittende på jobb. Nå endel timer etter trening sittende i godstolen har jeg 54. Har som regel 10 slag høyere på kvelden på treningsfrie dager også. Siter
Wilhelmine Skrevet 30. august 2012 Skrevet 30. august 2012 46 målt på sykehus. Måler det samme hjemme når jeg har klart å sitte rolig og slappet av:p Siter
Lars85 Skrevet 3. september 2012 Skrevet 3. september 2012 Dette er spesielt med idrettsutøveres hjerter - TV 2 Sporten Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.