Gå til innhold

Trenger litt veiledning til ny målsetting!


lita-go

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er ei ivrig jente som trenger hjelp med å sette opp et godt treningsprogram!

Dette er mitt utgangspunkt:

Jeg er 20 år, 157 cm og veier 45 kg. Per dags dato har jeg forholdsvis god utholdenhet( 3000 test i høst pers = 11.30) og styrke i beina. Styrken i overkroppen er derimot DÅRLIG(les: 1RM i benkpress = 35 kg.)

Har trent mye variert og strammet inn på kostoldet de siste månedene og jeg har både mistet fett og muslkelmasse(veide 56 kg i mars). Selv om jeg har god utholdenhet føler jeg meg svak og har lite overskudd til trening og planlegging av gode økter. Derfor har styrketreningen blitt veldig preget av "planløs" stryke.. har kjørt to - splitt med bein/bryst x2 og rygg/mage x 2. Men noen uker har jeg ikke klart å gjennomføre alle øktene.. frekvensen har altså ikke vært kontinuerlig.

Nå sitter jeg fortvilt med utformingen av et nytt treningsprogram fram mot jul. Momentene jeg sitter og vurderer opp mot planleggingen er i hovedsak:

- Jeg ønsker økt/bygge muskelmasse og styrke på overkropp

- Fokus på ekspolosiv muskelstyrke på bein med tanke på utholdenheten

- Vedlikeholde utholdenheten

- Opprettholde lav fettprosent

- Går en hard eksamensperiode i møte, så vil ha dager med begrenset tid...

Er det noen som har tips på eventuelt hvordan jeg kan forme et program med utgangspunkt dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økt A)

Knebøy

bulgarsk utfall med hopp

Brystpress med manualer

Stående roing med stang

Biceps curl

Mage

Økt B)

Markløft

Hoppende utfall (englehopp, split squat jump, mange navn)

Skulderpess med manualer

Smal benkpress

Nedtrekk

mage

Uke 1:

Mandag A

Onsdag B

Fredag A + kondisjon intervall

Helg. langkjøring

Uke 3

Mandag B

Onsdag A

Fredag B + kondisjon itervall

Helg. langkjøring

Reps sett

MAndag 4x6

Onsdag 3x8-10

Fredag 2x12-15

Mitt forslag. Les mer om lignende prog her http://treningsfysiolog.com/2010/02/25/tren-effektiv-med-x-press/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...