Gå til innhold

Rosenrot, ginseng, schisandra, maca- bruker dere noe og er dere fornøyd med virkningen?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å prøve alle og har i første omgang bestilt rosenrot fra iherb.com. Tror den er kjekk også til vinteren når det er kaldt og lett å bli forkjøla. Men det er først og fremst for å få mer energi og bli styrket jeg vil ta disse tilskuddene. Maca er ikke lovlig å innføre fra USA har jeg lest flere steder men greit fra EØS-land. Schisandra og ginseng er lov å innføre fra iherb.com/USA. Urtene står det om her inne Urtekilden - startside

Fortsetter under...

Personlig er jeg av den oppfatning at effekten er såpass liten at det ikke er verdt pengene. Ønsker du mer energi er veien til det et jevnt over godt kosthold med nok og næringstett mat. Men her er det mange ulike meninger, og det finnes ingen fasit. Føler man selv at det fungerer er det jo ingen grunn til å ikke ta det.

• 2 uker senere...

Jeg har brukt rosenrot i 4 dager. Jeg fikk skikkelig energikick av den på dag 3 og trente veldig bra den dagen. Neste dag merka jeg at jeg hadde tatt i bra dagen før så jeg var ikke like hyper, men regner med at det går seg til igjen. Jeg skal trene igjen imorgen. Jeg har kjøpt sibirsk ginseng og maca også. Spennende å bruke slikt, synes jeg. Blir mer rusta mot forkjølelser i vinter også.

brukt alle før, men for tiden er det kun maca root jeg bruker og den merkes definitivt sterkere enn de andre syntes jeg, fin fint tilskudd syntes jeg:) og usle 10$ el hva det var for en boks fra iherb, er absolutt verdt pengene(y)

Så interessant, Flisen. Maca kan bli stoppet innført fra USA, så du har hatt flaks. Jeg har kjøpt fra England. Kosta 130 for 100 kapsler med 900 mg. Ikke så verst synes jeg for "gelatinized" maca. Hvor mange gram pr dag tar du og husker du merket du kjøper? Takk.

Annonse

Vær oppmerksom på at enkelte urteprodukter, blant annet rosenrot og johannesurt, reduserer effekten av p-piller. Dette er fordi stoffer i rosenrot oppregulerer genene som koder for enzymer som bryter ned/omdanner virkestoffet i p-piller.

Så interessant, Flisen. Maca kan bli stoppet innført fra USA, så du har hatt flaks. Jeg har kjøpt fra England. Kosta 130 for 100 kapsler med 900 mg. Ikke så verst synes jeg for "gelatinized" maca. Hvor mange gram pr dag tar du og husker du merket du kjøper? Takk.

stod maca på urtelisten altså, så ikke dette hehe

tror jeg har hatt ganske flaks med iherb flere ganger:D

jeg tok ca 1000mg dagen og etterhvert gikk ned til 525mg, denne jeg bruker:

Nature's Way, Maca Root, 525 mg, 100 Capsules - iHerb.com

merker du noe til litt økt og til tider ganske ville drømmer av dette?

og linker du til den fra england så hvis jeg ikke føler og gamble fra iherb neste gang så har jeg et alternativ der:)

Jeg drømmer veldig mye og veldig bisarre drømmer på rosenrot, en smule creepy og negative, kanskje for å veie opp mine positive dager nå som de har gitt meg bedre humør og tatt bort dystre tanker? Jeg har pleid å kunne ta visdom ut av drømmene mine, men nå er det ikke noe slikt å finne. Her kjøpte jeg: Welcome @ Plant Spirit

Om du gidder kan du spørre om de kan oppgi en bittelitt lavere sum på pakken enn du har betalt for å unngå tolltrøbbel om du vil kjøpe 200 piller. 200 piller koster en smule i overkant av 200 NOK. Jeg var utålmodig og kjøpte bare 100 tabl. og trengte derfor ikke det. Regner med at Maca blir godkjent etterhvert siden det er mat.

Idag trente jeg før frokost etter å ha tatt rosenrot. Gikk greit. hadde ikke klart det uten rosenrot. Den gir så deilig "smooth" energi, synes jeg. Jeg merker den reparerer på min kroniske halsbetennelse som blusser opp med jevne mellomrom fordi jeg kjenner det skjer ting i halsen min uten at det blusser opp noe. Håper den tar knekken på betennelsen så jeg slipper å bli forkjøla hele vinteren som kommer slik som skjedde i fjor. Men å trene er det viktigste for å forebygge forkjølelse,da.

Jeg drømmer veldig mye og veldig bisarre drømmer på rosenrot, en smule creepy og negative, kanskje for å veie opp mine positive dager nå som de har gitt meg bedre humør og tatt bort dystre tanker? Jeg har pleid å kunne ta visdom ut av drømmene mine, men nå er det ikke noe slikt å finne. Her kjøpte jeg: Welcome @ Plant Spirit

Om du gidder kan du spørre om de kan oppgi en bittelitt lavere sum på pakken enn du har betalt for å unngå tolltrøbbel om du vil kjøpe 200 piller. 200 piller koster en smule i overkant av 200 NOK. Jeg var utålmodig og kjøpte bare 100 tabl. og trengte derfor ikke det. Regner med at Maca blir godkjent etterhvert siden det er mat.

.

skal sjekke ut den siden, men kjenner meg rett så gambler jeg vel bare med iherb igjen muligens:D

rosenrot merket jeg ikke veldig økt drømproduksjon av, men etter jeg begynnte med maca og brennenesle root så har drømmene tatt fullstendig av, heldigvis ikke så mye negative drømmer, jeg regner med det er fra maca rooten ihvertfall tviler det er brennenesle root..

om jeg skulle gamble hadde jeg kjøpt macafe, som er kaffe-erstatning/kaffetillegg av brent maca. Snodig det med drømmene, snodig om den vil helbrede på det astrale planet også.

om jeg skulle gamble hadde jeg kjøpt macafe, som er kaffe-erstatning/kaffetillegg av brent maca. Snodig det med drømmene, snodig om den vil helbrede på det astrale planet også.

kanskje jeg går for begge(y) takk for tipsene:)

helbrede på astrale planet vet jeg ikke mye om hehe, det er for dypt for en enkel sjel som meg:D

Jeg brukte før Rosenrot og schisandra over lengre tid.

Var noe prøve pakker osv. som jeg fikk ganske mange sendinger av osv. blablablabla....

Om jeg fikk mer energi i løpet av dagen vet jeg ikke. Ble kanskje litt rastløs av placeboen?

Ble ofte kvalm av pillene om jeg tok de på tom mage.

( vet egentlig ikke hvorfor jeg tok de. )

Jeg ville ikke brukt penger på det. Skal man ha mer energi ville jeg heller kikket på søvn,kostholdet og tatt meg en kopp kaffe. :)

Det er forskjell på innhold av aktive stoffer i de forskjellige merkene. Noen er mer seriøse enn andre. Nature's way er bra når det kommer til urter. De refunderer forresten også penger jeg brukte på et ebaykjøp på en urt(vitex) jeg fikk hodepine av som bivirkning.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...