Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med kalorier på dietten PSMF, har aldri helt forstått om jeg skal telle kalorier? Vet godt at man skal se på fettinnhold og karbohydrater. Mye protein er viktig. Er det ikke 2,6g pr kg?

Er det også heller ikke anbefalt å trene kondisjon at all? Ikke med å varme opp 15 minutter før trening engang?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11307-kalorier-p%C3%A5-psmf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det med kalorier på dietten PSMF, har aldri helt forstått om jeg skal telle kalorier? Vet godt at man skal se på fettinnhold og karbohydrater. Mye protein er viktig. Er det ikke 2,6g pr kg?

Er det også heller ikke anbefalt å trene kondisjon at all? Ikke med å varme opp 15 minutter før trening engang?

skal ikke telle kalorier nei:)

2,5 gram proteiner per kg ønsket kroppsvekt (om målvekten er 80 kg, så ganger du 80 med 2,5 og får antall gram proteiner du skal ha i deg per dag) :)

Så lite karbohydrater og fett som mulig, helst under 20 gram av hver per dag. :)

Kondisjonstrening er ikke anbefalt, men å gå til og fra jobb går jo greit liksom, og varme opp går jo an å gjøre med lettere vekter enn arbeidsvekta også;) Det man mener med at kondisjonstrening ikke er anbefalt er at man allerede er i så stort kaloriunderskudd, at man tar knekken på kroppen mer enn man hjelper den om man løper intervalltrening eller jogger ei mil hver dag:)

Og som pinglekringla sa over her, du får svar på alt du måtte lure på i de linkene hun sendte:)

Flott, veier nærmere 145kg.. så blir hinsides til mye proteiner å få i seg med det første. Hehe :-)

Ser mange er så nøye med 100g kjøttdeig til middag og slikt. Jeg må vel opp på mer enn det dobbelte, alltid lurt på om det er galt eller ikke.

Men tusen takk for gode svar:-)

Flott, veier nærmere 145kg.. så blir hinsides til mye proteiner å få i seg med det første. Hehe :)

Ser mange er så nøye med 100g kjøttdeig til middag og slikt. Jeg må vel opp på mer enn det dobbelte, alltid lurt på om det er galt eller ikke.

Men tusen takk for gode svar:)

Hvis du ser på artiklene over står det at dersom man har veldig høy fettprosent kan man nøye seg med 1,5g protein pr kg. kroppsvekt. Du trenger mer protein jo lavere du er i fettprosent, men på din vekt har kroppen mye å gå på. Du kan dermed trygt få i deg bare 1,5g pr. kg.

Annonse

Du får automatisk et ekstremt lavt daglig kaloriinntak om du gjør det riktig. Gjør du det strengt holder du deg under 20 gram karbs og fett daglig. Når du fører inn hva du spiser på feks diett.no kan du se at du er i kraftig kaloriunderskudd og konkludere med at det er galskap å presse kroppen så lenge man går på dietten. Du går ned så fort i vekt uansett at det er meningsløst å gjøre kaloriunderskuddet enda større med å trene kondisjon. Ville ikke overdrevet oppvarminga heller, for min del har jeg bare brukt lette vekter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...